• S a C

Bugaboo tråden nr 13

Hannnas skrev 2008-03-05 07:20:57 följande:
    Det enda jag inte gillar med buggans regnskydd är just i sittdelens fulla läge, när man har sufletten... man vill ju inte fälla ner sufletten hela vägen och ja då blir det inte så bra tycker jag...
    Om det regnar när jag går ut brukar jag "flytta bak" pinnarna ett steg i sufletten så att pinnen längst fram bara stödjer regnskyddet. Då blir det jättebra!
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    Hannnas skrev 2008-03-05 09:29:53 följande:
    jo men blir det inte lite "fult" då? jag har ju aldrig sufletten maxuppfälld i fullt sittläge, man ser ju nada o drar man bak sufletten så missar man ju ett pinnsteg för regnskyddet?Eller tänker jag helt galet? har du bild hur du sätter ihop det? Får spana in dig på stan annars
    Jag tar ur bakre pinnen ur sufletten, flyttar bak främsta pinnen till bakersta hålet i suflettfästena och sätter den lösa pinnen längts fram. Man kan ju inte fälla ner helt då men det syns inte.

Knepigt att förklara bra... Men det syns inte iallafall.
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    Hannnas skrev 2008-03-05 09:55:38 följande:
    ahhh fattar! Kalassmart! Men inte så "snabbt o smidigt" men klart bästa lösningen för buggans eget regnskydd.
    Det tar någon minut bara. Glad Tjoff av med spännena, dra lite, lossa, flytta och trycka tillbaka.
    mallan brallan skrev 2008-03-05 10:17:55 följande:
    Livrädd Med Stil: Jisses, det där lät ju asjobbigt.Gör du det om det börjar spöregna när du är ute å går??
    Näe, bara om det regnar när jag är på väg ut. Är jag redan ute struntar jag i det. Då fäller jag bara bak sufletten ett steg så får det se lite platt ut.

Drömmen vore att ha en extra uppsättning suflettdelar som man kan ha till regnskyddet. Men det känns onödig när jag löst det så bra ändå. Hemlis
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    willezmamma skrev 2008-03-05 20:27:23 följande:
    Nu har jag oxå fått min nya bugga... det blev en ny Cameleon i denim från babytrader tillslut efter lite tjat  så nu kan jag med börja hänga här!!!
    Grattis grattis!
    Har jag med, är så snyggt!
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    TjorveniSkåne skrev 2008-03-08 20:35:49 följande:
    Kanske det sitter någon van bugabooägare här på lördagskvällen?Vi håller på att montera en cameleon, och får bara inte till sufletten. Det verkar inte vara någon rörlighet mellan de två "benen" i suflettklämman, och sufletten kan då inte tas smidigt upp och ner, i och med att de två byglarna hela tiden håller sig parallelt. Någon som begriper problemet och rent av har en lösning?
    Knepigt, knepigt.
    Dom sitter inte åt fel håll eller nåt sånt?
    Drar du i en sida i taget? Det är så jag gör iallafall.
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    Förvånad Inte kul!
    Du får använda balsamspray. Hehe.
    mollan nu skrev 2008-03-12 22:44:42 följande:
    Ni som har canvastoppen: blir håret elektiskt av den oxå? ALma ser ju tokig ut när håret står på ända så fort hon suttit i vagnen.
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    Preciouss skrev 2008-03-13 11:34:43 följande:
    Hur ska man bädda liggdelen i Juni? Köper man en madrass till o lägger in så det blir mjukt? Har köpt ett fårskinn. Det kanske blir för varmt på sommaren?
    Jag tror inte du behöver nåt extra, ett vagnstäcke och kudde kanske. Madrassen är rätt tjock och mjuk. Fårskinn tror jag inte behövs.
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C
    Preciouss skrev 2008-03-13 11:50:35 följande:
    Ok. Har nämligen läst nånstans att fårskinnet svalkar på sommaren och värmer på vintern. Men tyckte att det lät för bra..Så man får med en madrass med liggdelen? Ok vad bra har nämligen inte fått hem min vagn ännu.Tack för tipsen!
    Madrassen är special, så att den "andas".
    Kajsan skrev 2008-03-13 11:52:57 följande:
    Nu är skötväskomanen igång igen!Jag är ute efter en mindre skötväska men kan inte komma på vad.Absolut inte Skip hop , Bugaboos egna eller typ stadiums Ge mig råd!
    Jag är själv sugen på en skip hop saddle bag. Kanske du haft?
    ~ Nya bilder 28/2 ~
  • S a C

martina78:
    Åh, jag tycker det ser så smidigt ut att ha en sån!

~ Nya bilder 28/2 ~
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13