Inlägg från: LillaMiss Piggy |Visa alla inlägg
  • LillaMiss Piggy

Bugaboo tråden nr 13

Ska beställa en Cameleon till kotten som kommer till midsommar. Förhoppningsvis kommer det vara en solig sommar vilket innebär att jag behöver solskydd till vagnen. Vilken har ni använt? Även på jakt efter en skötväska  utan "flärp" / lock över dragkedjan. Funderar på en Skip hop. Finns det fler?? Vilken använder ni?

• LillaMiss Piggy
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-08 15:59:57 följande:
    Ska beställa en Cameleon till kotten som kommer till midsommar. Förhoppningsvis kommer det vara en solig sommar vilket innebär att jag behöver solskydd till vagnen. Vilken har ni använt? Även på jakt efter en skötväska  utan "flärp" / lock över dragkedjan. Funderar på en Skip hop. Finns det fler?? Vilken använder ni?
    Någon??
  • LillaMiss Piggy
    mamma2003 skrev 2008-04-08 16:52:35 följande:
    Inte så många gillar Bugaboos egna, vet inte varför. Här är några som verkar populära här i tråden. Förutom Skip*hop då, som du själv föreslog.Gaia & Ko i sjukt snygg brun manchesterAnnan modell från Gaia & Ko, förvillande lik Skip*hopOiOi Hobo enkel och klassiskOch så de ljuvliga väskorna från JuJuBe inte att förglömma, här modellen BeTweenVad har jag själv för väska då? En gammal laptopväska med jobbets logga på . Tack och lov att jag inte fastnat i skötväsketräsket. Sitter fast i nog med träsk ändå .
    Jösses vad ni är flitiga på den här tråden

Mammam2003: Dom väskorna jag jätte snygga! Nu blir det svårare att bestämma sig

Undrar fortfarande vad ni använder för solskydd till liggdelen? Parasollen verkar ingen bra
  • LillaMiss Piggy

Ni som har beställt från Babytrader Hur lång tid fick ni vänta innan ni fick vagnen?? Jag beställde i fredags förra veckan. Blev ni aviserade innan?

• LillaMiss Piggy
    Duntoffla skrev 2008-04-19 16:10:21 följande:
    Jag beställde min på kvällen förra fredagen. Fick den i torsdags. De levererar hem om man är hemma (jag lyckades vara ute precis då så jag fick hämta ut den)
    hmmm Fundersam jag har varit hemma hela dagarna den här veckan. Undrar om den kommer på måndag *hoppas hoppas* Ska till sjukhuset kl 13 om den kommer hoppas den kommer tidigt
  • LillaMiss Piggy
    Duntoffla skrev 2008-04-19 18:24:34 följande:
     Min hade de försökt leverera 15.30. Men jag hann hämta ut den på företagsposten samma dag. Hade ju mitt kollinummer att se var den befann sig.
    Hur får man tag på kollinumret? Fundersam
  • LillaMiss Piggy

FAN att allt ska strula nu!!

Har äntligen fått min bugga men jag är tveksam om jag har har gjort rätt. Är inte utrustad med tålamod direkt så när en sak börjar strula som kommer allt annat oxå

Försöker ladda ner bilder på buggan men det går inte * grrrrrrrr*

Vilken sida ska vara Huvudänden??? Jag SER INTE vilken som är den rundade delen. Är det den mer glattliga plastiga sidan eller skumgummisidan? 

Det finns några remmar som hänger ner från liggkorgen. VAr ska dom vara?Fundersam Ser ut att vara delar av säkerhetsselen . Jo, det sticker ut en "mutter"/ metallplupp på varje sida av vagnen från ramen. Vad ska den vara bra till?? 

Klädsen har på fram och baksida en avlång metalplatta som sticker ut några cm, ska det vara så?

Ni får jättegärna visa bilder på hur era buggor ser ut just dom delarna

• LillaMiss Piggy
    zarahz skrev 2008-04-22 22:11:28 följande:
    Jag ska försöka hjälpa dig!! Den glattiga sidan e huvudändan...Remmarna ska ner i fickorna på sidorna av liggdelen...Metallplupparna fäster du regnskyddet i å även sittdelen sen.... Hoppas du blev lite hjälpt iallafall......... tro mig, vi hade världskrig här hemma när vi byggde Bugga!!!Lycka till!!
    Lourdes skrev 2008-04-22 22:12:18 följande:
    LillaMiss Piggy skrev 2008-04-22 21:57:43 följande: Det är den glattig asidan som är huvudändan! Remarna skall vara i fickorna på sidan av liggdelen!
    potatis skrev 2008-04-22 22:13:15 följande:
    När du lägger i madrassen ser du vilken sida som passar/är rätt... Remmarna kan du stoppa i i små fickor på sidorna... Metal-plopparna som sticker ut är sen till sittdelen! O de metalplattorna som sticker ut... menar du de som finns i en sydd kanal längst med, på höjden fram o bak?För de går att ta ut så man kan fälla ihop liggdelen plattare när den ska fällas ihop...
    Tack tjejer!! Jag och pappa satt i 2 timmar med vagnen  Det var nästan värlskrig här oxå kan jag lova!

Ok, glattiga sidan är huvudänden. Då var det rätt.Skrattande Nu vet jag oxå att plupparna SKA vara där. Remmarna har hamnat vid plupparna men nu vet jag vart dom ska vara.

" O de metalplattorna som sticker ut... menar du de som finns i en sydd kanal längst med, på höjden fram o bak?
    För de går att ta ut så man kan fälla ihop liggdelen plattare när den ska fällas ihop..."
    Ja, det är dom jag menar!!!  Ska dom vara kvar när man har bebis i vagnen?

Jo , jag glömde fråga om sufletten. Hur får ni den så stram och fin?? Min kommer inte hela vägen fram. Den åker tillbaka och "säckar ihop" på baksidan Dessutom så täcker inte suffletten suflettbågarna helt
  • LillaMiss Piggy
    martina78 skrev 2008-04-22 22:50:47 följande:
    Har du vänt suflettfästena åt rätt håll tro? Kanske testa att byta plats på dem?Förstår inte hur du menar att den inte täcker bågarna helt, inne eller?
    Ska prova att byta fästen imorn.Om man ser vagnen från sidan så ser man bågarna längst ner
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13