• Senap

Bugaboo tråden nr 13

Jösses!
    37 sidor - innan man hittat in på nya tråden.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Senap
    Unna skrev 2008-03-09 20:10:47 följande:
    Aha, så att vända handtaget så att de större, fasta hjulen är framtill räcker inte?
    Jag har haft Bugaboo i snart 2 år och har aldrig ens behövt vända på handtaget för att ta mig fram med BBn i snö. Har aldrig haft problem med det. Har vinterhjulen för att de är bra på skogsvägar och för att jag vill ha
    Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Senap
    Unna skrev 2008-03-09 21:08:21 följande:
    Tack! Hm... men hur är det med en nyfödd som ska ligga ner, då måste man väl ha liggdelen, finns ingen mjuklift man kan ha i sittdelen va? För sittdelen är väl alltid i ett visst sittläge, det är väl hela sittdelens position man ändrar?Känner att jag ställer nybörjarfrågor, men kan inte bärga mig tills jag ska börja undersöka sakern närmare nu i veckan!
    Liggdel ingår ju alltid när du köper en Bugaboo. Så bär du ram med liggdel om du behöver.
  • Senap
    MsPink skrev 2008-03-10 08:57:07 följande:
    Hej! Jag och mannen har så gott som bestämt oss för att köpa en cameleon. Tycker den verkar fantastisk på många sätt, lätt, liten och smidig. Nu är det så att vissa familjemedlemmar har vissa åsikter, bl a att det ska va väldigt svårt att köra med svängbara hjul. Vi har varit o provkört, men de menar på att det är skillnad när det ligger en bebis i.. Även om man bestämt sig är det svårt att låta bli att lyssna på andra. Vagnen kostar ju en hel del... Skulle va kul att höra va ni säger med erfarenhet av att köra den! Tack..
    Det som är "svårt" med att köra en vagn med svängbara hjul är att vagnen kommer dra åt det hållet vägen lutar. Man får alltså hålla emot lite.
    Hur mycket vagnen drar beror på dess vikt. BBn är väldigt lätt och drar därför inte iväg så mycket - men det varierar ju så klart allt eftersom barnet växer.
    Jag tycker inte det är speciellt jobbigt. Brion med fasta hjul tog däremot kol på mina axlar och rygg.
  • Senap
    timoteja00 skrev 2008-03-10 13:51:39 följande:
    Någon som handlat från babytrader? Jag beställde min bugga m.m i fredags för euro 1297,77 och de har dragit 12400,09 kr från mitt konto. Alltså med en eurokurs på ca 9,55. När jag beställde stog euron i 9,37 och idag i 9,40. Är det någon avgift som swedbank tar som jag missat?
    Vissa kort lägger på 2% i påslag i avgift för utländsk valuta. Kolla med din bank.
  • Senap

Såklart! Den är ju BÄST

jaj86 skrev 2008-03-10 16:44:41 följande:
    tjena alla! suck!! nu ska en av mina nära vänner också ha bugaboo... känns tråkigt eftersom det lär se fjantigt ut när vi går ihop på promenad. åhh!! fjantigt jag vet! men var hon tvungen att välja buggan utav alla vagnar??!
  • Senap
    mamma2003 skrev 2008-03-10 21:16:49 följande:
    Men han får antagligen plats i liggdelen ett tag till, det går ju bra att haka i en vanlig sele och så får han sitta där i stället. Jag hade definitivt bytt tillbaka och provat om några månader igen.
    Jag med.
  • Senap

Jag hade inga problem men andra har fått dåligt med svar och lååång väntetid.

Dis skrev 2008-03-13 09:43:22 följande:
    Jo jag har koll i bildtråden :) Hur var det med Ping Pong är det bra att köpa därifrån?
  • Senap

Bugaboo kommer inte med en syskonvagn.
    Men detta är en syskon-rip-off: www.icandyuk.com/pear.htm

• Senap
    Lantani skrev 2008-03-16 09:19:20 följande:
    Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.
    Det går utmärkt. Du kan även vända på vagnen och köra med de stora först om det skulle vara oplogat.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13