Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo tråden nr 13

Måste bara fråga....någon mer som har eller har haft barn som avskytt sittdelen? Har de lärt sig att tycka om den?

Max älskade sin bugga med liggdelen på...men nu när vi bytt till sittdelen så avskyr han den. Han blir arg så fort man sätter honom i den och om man lägger honom ner så börjar han krångla och skjuter upp sig i en båge. Vad ska vi göra? Älskar vagnen jätte mycket men om lillen inte vill åka i den så funkar det ju inte.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • mamma på vift
    TjorveniSkåne skrev 2008-03-10 20:41:45 följande:
    mamma på vift: Jag tror det är en tillfällig grej innan han har vant sig vid att sitta.
    Ja kanske det....frågan är ju bara när det går över!!
  • mamma på vift

Ja jag kanske får byta tillbaka till liggdelen igen....men hur gör ni när de små sitter i den? Max bara kasar ner o blir arg om man lägger en kudde bakom ryggen.

Hannah: nej han sitter inte själv än...han behöver lite stöd bakom rumpan så sitter han.

• mamma på vift
    modestyclara skrev 2008-03-11 17:50:45 följande:
    mamma på vift skrev 2008-03-10 20:37:52 följande: Men vill han sitta upp då? Han kanske är en sån som inte gillar att sitta? Brukar han sitta på golvet hemma? Han kanske int eär redo får sittdelen än helt enkelt?
    Men han vill inte ligga ner i liggdelen heller då han är vaken utan då blir han arg och skriker. Ja han kan sitta på golvet, dock inte själv än utan man får sitta bakom honom o stötta lite bakom rumpan. Vet inte vad jag ska göra....får väl byta tillbaka till liggdelen igen o testa.
  • mamma på vift
    modestyclara skrev 2008-03-11 19:28:56 följande:
    mamma på vift skrev 2008-03-11 18:17:23 följande: knepigt. Då är det kanske bara en vanesak...är ju lite speciellt att sitta så fast... Hoppas det löser sig!
    Ja det hoppas jag med....får väl plocka fram storebrors vagn som vi hade till honom när han var liten i värsta fall o ställa undan buggan ett tag.
  • mamma på vift
    Isanna skrev 2008-03-15 15:18:56 följande:
    Ni som har sytt såna ursnygga sufletter, har ni sytt enbart av vanligt tyg eller fodrat med npgot annat? Eftersom jag inte kan sy själv och inte får efterlysa nån som kan sy åt mig så funderar jag på att gå till en sömmerska och be de göra en härlig suflett.
    Jag har sytt av vanligt tyg...inte fodrat med något, men för att få det lite stelare om man vill så kan man stryka på fliselin.
  • mamma på vift
    Lantani skrev 2008-03-16 09:19:20 följande:
    Nu har jag läst igenom FAQ och förstår lite mer.Dock undrar jag hur den är att köra på grusvägar, i skogen och i snö. Vet ju att det finns snöhjul, men hur fuknkar det utan dem i snö? Har ju för det mesta inte så mycket snö här i skåne.
    Att köra på grusvägar och i skogen tycker jag går utmärkt utan snö/terränghjulen men ser jag att det ligger blötsnö på marken så sätter jag på snö/terränghjulen. Det funkar säkert att vända handtaget o köra med de stora hjulen fram men tycker att det är bökigt så det är lättare att bara byta hjul
  • mamma på vift
    Lantani skrev 2008-03-16 10:38:43 följande:
    små stenar och sånt fasnar inte vid de små hjuen på grusvägar?
    har aldrig hänt mig än i alla fall
  • mamma på vift

Åhhh är så glad....lilleman har nu 2 dagar i rad kommit till ro i sittdelen utan att knorra och sovit i 3 timmar Verkar som att han bara behövde vänja sig + att vi bytte åkpåse till en fleece istället o det gillade han nog bättre. Bye bye klumpiga emmaljunga vagn.....hello älskade bugga Skrattande

• mamma på vift
    yaaniz skrev 2008-03-16 20:55:12 följande:
    Har endast mailat och frågat om jag fick vänta med betalningen tills nästa månad då vi är mitt i flytt nu och vet ej om vi har råd då..men har råd nästa månad iaf..han sa att det var ok men att vi får lägg ut 700kr så länge. och det känns ju supersnällt. bara 150kr i frakt oxå.
    Tycker helt klart att du ska lägga ett bud eftersom det är en sådan vagn du vill ha! Lägg ett bud på 4500 kr o får du den för det så är det ju super!! Lycka till!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13