Inlägg från: Lottetottan |Visa alla inlägg
  • Lottetottan

Bugaboo tråden nr 13

Chai Latte skrev 2008-03-07 12:31:06 följande:
    hej hej!Brukar kika in här då jag vill köpa en bugaboo *ler* undrar vart man kan köpa en i göteborg?
    Du kan köpa en på Storken i Linné stan, eller Baby Hörnan på Backaplan, Babyproffsen i Sisjön, eller My Baby i Torslanda för att nämna några... Lycka till!!!
    ღღღღ Stolt mamma till en liten Elton den 10/10-07!! ღღღღ
  • Lottetottan
    joasia skrev 2008-04-05 21:13:54 följande:
    hej, ni som har transportväska till camen? Är ni nöjda med den? Har någon flugit utan väskan, blev det mycket skador pa vagnen? (bagage hanterarna brukar ju inte vara vidare aktsamma)
    Hej! Har nyligen flugit med min cam i transportväskan och den är GRYM! Den är kraftigt vadderad och skyddar därför väldigt bra. Det var inte en skråma på vagnen vilket det garanterat hade varit om jag checkat in den "löst". Jag checkade in Babyskyddet "löst" och det var illa medgånget, och saknade delar, vilket jag är väldigt ledsen för, men jag hade inget val.. Så, om du är rädd om din vagn kan jag rekommendera transportväskan, den skyddar gott! Lycka till!
  • Lottetottan

Åh, vad nyfiken jag blev på buggas babyskydd nu! Finns det någon länk på någon bild någonstanns?!

• Lottetottan

Altså, åh... Har kämpat idag med mugghållare och parasoll... Var sjutton är bäst att ha mugghållaren? Har man den på "övre" delen av handtaget så kan man ju inte fälla ihop den max, och har man den nedanför kan man ju inte ha den upprätt samtidigt som sittdelen är nerfälld... Spillde kaffe över hela min Offwhita åkpåse idag... morr...

Och parasollet... Jag har tydligen "det gamla" som man inte fäster på liggdelen, utan på chassit... Var sätter ni fast det på det bästa stället och utan att bli helt tokiga när ni fäller ihop vagnen?

• Lottetottan

Jaha, är det mitt som är det nya då kanske?!? För mitt är den nya OffWhite färgen, så det var därför jag tyckte det var konstigt att mitt skulle ha en "gammal" uppfästning... Jaha, det var ingen annan som hade ett nytt parasoll då och hittat ett bra ställe att fästa?!? Mugghållaren, då? *puffar*

• Lottetottan
    Shoegirl skrev 2008-04-19 07:58:44 följande:
    Jag kan inte ge råd för jag förstår inte problemet Jag har mugghållaren på hela tiden och det är inga problem med att fälla vagnen fullt.Parasoll fin man ju två fästen med och med det stora kan du fästa parasollet på ramen.
    Nej, jag fick inte två fästen med........... Skall jag gå tillbaks till butiken och kräva det? Är du säker på det?

Och följdfråga, VAR sätter du mugghållaren då? har du någon bild?
  • Lottetottan

Lillpinglan: Nej, sufletten går inte att fälla så långt ner som Teutonians, utan ett parasoll kan vara skönt att ha!

• Lottetottan
    mini2007 skrev 2008-04-19 09:22:57 följande:
    Tack thj! Så om det står "Bee parasoll" eller "Cameleon parasoll" så spelar det ingen roll vilket man väljer?
    Hmmm... Nu börjar jag undra om jag fått ett Bee-parasoll månne.... För jag fick inte två fästen med, utan mitt är mindre, och går bara att fästa på chassit...
  • Lottetottan
    Stargirl skrev 2008-04-19 14:21:00 följande:
    Alla nya parasoller och mugghållare passar både Bee och Cam. Man får fästen med som man kan sätta fast beroende på vart man vill fästa dem. De gamla parasollerna hade bara en fast "krok".
    Jag fick inte med något mer fäste till det parasollet jag köpte nyligen, och jag blir galen av att ha det fäst på chassi-delen, för det hamnar neråt och sticker ut när jag fäller ihop chassit och ska ha in det i bilen. Det blir både smutsigt och snart förstört. Är mäkta irriterad nu efter bara 2 dagars användande... Likaså mugghållaren blir jag tokig på! Efterlyser igen det ULTIMATA stället att placera den på!! SNÄLLA NÅGON!!! En förklaring eller en bild på hur och var ni fäst mugghållaren. den flög av 3 ggr idag, och är ivägen när jag skall fälla ihop vagnen...
  • Lottetottan
    Stargirl skrev 2008-04-19 16:05:24 följande:
    Jag har min på insidan av chassit på den smala delen av handtaget. Min sitter alltid på plats. Jag tar alltid av parasollet när jag fäller vagnen. Låter den aldrig sitta kvar.
    Men, då kan man ju inte fälla ihop chassit maximalt, va? Om du har mugghållaren på den malaste delen av handtaget?

Ok, skall ta av parasollet framöver...
  • Lottetottan

Om jag jobbade för Bugaboo som produktutvecklare skulle jag verkligen, verkligen försöka tänka om i konstruktionen av chassit så man inte MÅSTE vända varukorgen uppoch ner varje gång man skall fälla ihop chassit. Öht ihopfällningen av chassit... Göra om så att man inte behöva skita ner sig själv för att undvika att skita ner handtaget vid ihopfällning samtidigt som man undviker att de saker man har i varukorgen åker ut...

• Lottetottan
    Stella81 skrev 2008-04-20 10:20:25 följande:
    Hmm...min varukorg hamnar inte upp och ner när jag fäller ihop chassit..??
    Inte?!?!?!? HUR gör du då?!?!?
  • Lottetottan

Såg att det finns en assnygg sommarsuflett i silver till Bee´n, finns det liknande till Cam'en? Tycker det ser ut så på bilderna på t.ex. Kidzshop... Hade ju varit så läckert....

• Lottetottan
    thj skrev 2008-04-21 10:27:23 följande:
    Det stämmer den är superläcker.Det är been's sommarsuflett.Kram
    Men det finns inte i silver till Cam'en också då, va?! Hmmm... Vill nog skaffa en sommarsuflett, men kan inte bestämma mig vilken färg, då jag har en denim-vagn med offwhite åkpåse... Tips, någon?! (silver hade varit SLUURP!)
  • Lottetottan
    Skånetös i förskingringen skrev 2008-04-22 21:20:51 följande:
    Hej, alla trevliga bugabooägare!Undrar hur ni gör som bor i hus utan hiss. Bor själv på tredje våningen utan hiss och inget barnvagnsrum i källaren. Bugaboo Cameleon verkar vara det bästa alternativet. Tänkte bära liggdelen i bärhandtaget och ta chassit över axeln. Men nu har jag sett i Bugaboos instruktioner att man inte ska bära liggdelen med barnet i... Då faller hela min idé eftersom jag vill slippa lyfta ur "knyttet" när han/hon sover.Det jag undrar är med andra ord: Bär ni liggdelen i bärhandtaget när barnet ligger i?Hur gör ni för att ta upp barnvagnen för flera trappor om ni inte har hiss?Tar tacksamt emot alla era tip, då jag verkligen vill att Bugaboon ska vara rätt vagn för mig!
    Jo, jag bar liggdelen med Elton i så länge jag orkade! (det gick de första månaderna)Jag tror inte det är någon fara! Däremot skall man inte lyfta hela vagnen inkl chassit med handtaget. Var det inte så det var? Har för mig vi hade frågan och diskutionen här för ett tag sedan...
  • Lottetottan
    karisa skrev 2008-04-28 17:51:23 följande:
    tänkte fråga lite om skötväskor, såg att ni var inne på det! När jag köpte min cam för två veckor sen sa säljaren att man inte ska ha skötväska på den. Har ni det och vad har ni för skötväskor som är bra. Själv har jag en skip hop duo men jag tycker inte den hänger så bra.
    Sa säljaren att man inte skall ha skötväska på den?!?!? Hur tänkte han då att man skulle få med sig sitt pick o pack? Man är ju lätt beroende av sin väska menar jag... Och visst funkar det med väska på!!! Har också en OiOi, och det funkar grymt!!! Finns bild i mitt galleri med...

Nu tjatar jag vidare om sommarsuflett i silver till camen... Alltså, på den här bilden tycker jag allt det ser ut som att det är en silversuflett på en cam i bakgrunden, eller?! Och så ser alla bilderna ut på sommarsufletterna, på t.ex. Kidzshop... Varför finns det alltid en silvrig topp i bakgrunden om den inte finns att köpa?

• Lottetottan

Hej tjejer!

Jag befarar att jag fått punktering på höger framdäck. Bromsen funkar inte, och det spelar ingen roll hur mycket jag pumpar in luft, däcket fylls inte ändå... Vad göra? Åka till en cykelhandlare, barnvagnsbutik eller har ni något bra tips på hur man snabbt och lätt kan lösa det ändå? Är ju beroende av vagnen, så snabbaste lösningen tas tacksamt emot!

• Lottetottan

Eh, oj, menade naturligtvis högre BAKdäck!! Generad Får skylla på att jag har skrutten i knät samtidigt som jag skriver här, och ha är väääääldigt rörlig nu!

• Lottetottan

Tack tjejer! Då blir det att bege sig till cykelaffären då! Hoppas de kan hjälpa en snabbt, för var gör jag av lilleman under tiden? Guuud, vad beroende man är av vagnen upptäcker man plötsligt när något sådant här händer... Ja, ja, det går ju att lösa i alla fall!! Återigen, tack för snabba svar!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13