Inlägg från: havsvind |Visa alla inlägg
  • havsvind

Bugaboo tråden nr 13

Hej på er buggafans!

Hoppas att det är ok om jag ställer ngra frågor till er.

Finns det ngn webshop som säljer Bugaboos parasoll i svart el mörkgrått, soltopp (eller vad det heter med uv-skydd, och insektsnät.

Är det ngn som använder insektsnätet som är med till cameleon? Hur sätter man på det för att det ska täcka ordentligt? Det verkar lite b tycker jag.

Tacksam för svar såklart!

• havsvind
    Shoegirl skrev 2008-04-30 20:36:37 följande:
    Jag hade Trullsas insektsnät på Buggan när jag var i Norrland. Bugaboos egna är iiiinte gjort för de anstormningarna...
    Försökte googla på Trullsa, men hittade ingen butik som sålde detta märke. Var köpte du ditt?

Vad använder ni andra för insektsnät, eller använder ni inga?
  • havsvind
    mamma2003 skrev 2008-04-30 19:55:42 följande:
    Du får gärna ställa frågor här! www.kidzshop.se har ett stort sortiment av Bugaboo-tillbehör och har massor på lager. Kolla där! Insektsnätet har jag aldrig provat, är inte heller imponerad. Hoppas någon annan vet mera om det.
    Tack för svaret, ska genast kolla!
  • havsvind

Tack för alla svar!

Soo Juicy: Tack för tipset om vitt nät annars hade jag garanterat köpt svart!!

• havsvind
    Lille Mammsen skrev 2008-05-01 13:56:50 följande:
    Kan bara info att småkrym dras till VITT!!!!!!!!! Rek. ej vitt pga detta + att vitt är svårare att hålla rent! Har man det mörka så ger det ett "skönt" lite mörker i vagnen!
    Jaha, oj då!!! Då får det bli svart iallafall :)
  • havsvind

Hur fäster man bugaboos parasoll på cameleon? Fick parasollet i brevlådan idag men ingen beskrivning... och så har jag tummen mitt i handen...

Någon som har koll?

• havsvind
    havsvind skrev 2008-05-05 22:15:29 följande:
    Hur fäster man bugaboos parasoll på cameleon? Fick parasollet i brevlådan idag men ingen beskrivning... och så har jag tummen mitt i handen...Någon som har koll?
    Citerar mig själv...

Finns det ngn som vet?
  • havsvind

Tack för hjälpen med parasollet!

Är det någon som har en bild på liggdelen med parasoll?

• havsvind
    SooJuicy skrev 2008-05-06 13:06:21 följande:
    Har bild, i mitt galleri eller gamla bildtråden sista sidan
    Det såg jättefint ut! Har du satt fast parasollet i handtaget?
  • havsvind
    SooJuicy skrev 2008-05-06 14:06:07 följande:
    Har laddat upp en bild på hur man fäster paraflaxet Tryck underifrån och uppåt för att fästa så hamnar det automatiskt på plats.
    Tack! :)
  • havsvind

Jag minns att ni pratat om när ni bytt ut liggdelen mot sittdelen tidigare i tråden men det är nog lååångt bak och jag orkar inte leta...

Tror ni att det är ok att byta nu, min dotter är 3 1/2 månad?

Johanna: Har inget svar men skickar ett litet hej ;)

• havsvind
    Kajsan skrev 2008-05-09 16:19:32 följande:
    Jag ska byta nu, min dotter är 2 mån.Det beror ju på hur stora och stadiga de är, inte hur gamla de är.
    Hon ligger precis på kurvan :)
    Har du testat och det funkar bra?
  • havsvind
    Milliemolly skrev 2008-05-09 16:25:56 följande:
    Jag hade väntat. de är inte mogna för alla intryck ännu..........det räcker för dem attligga och kolla på himlen osv. Varöfr denna brådska? Man hinner ha sittdeleln länge nog ändå. vid 6 månader är lagom att byta - min personliga åsikt! Då är de mer nyfikna och vill komma upp o se lite!
    Anledningen till att jag vill byta är att det går bara att ha henne i vagnen om hon ska sova. Är hon pigg så gnäller/gallskriker hon tills man tar upp henne. Lite tråkigt att bara kunna ta sig ngnstans när det är sovdags ;)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13