• lycra

Bugaboo tråden nr 13

Om man beställer ifrån babytrader.. kan man välja om man vill betala i dollar eller euro då? Eller är det bara euro som gäller för oss i Sverige? Blir det några extravgifter om man väljer dollar?

• lycra
    Kajsan skrev 2008-03-25 15:56:42 följande:
    Nej , man kan välja.
    vet du hur det fungerar? Är det bara till att välja dollar & sen betala med sitt visa kort? Blir det extra avgifter eftersom man väljer en annan valuta än euron.. tänker mest från bankens sida?
  • lycra

Någon som vet om det är någon butik som reade ut geckon som har några kvar?

• lycra

*argh* jag blir ju galen!! Jag kan verkligen inte bestämma mig för en vagn.

Nu har vi beställt en Teutonia Fun från mypram, men jag tror jag hellre vill ha en bugga!! Har mejlat mypram & man kan avbeställa den fortfarande.. men jag blir så velig, är det värt att betala 2000kronor extra för att istället få en bugaboo??? Någon som har haft eller känner till något negatigt om Teutonia Fun som Bugaboo kan slå? :)

• lycra
    bakabakalitenkaka skrev 2008-04-24 21:25:44 följande:
    Jag har precis sålt min teutonia fun och köpt en bugga cam istället. Min son är 4 månader och har redan vuxit ur liggdelen i teutonia, bugga vagnen är nästan en decimieter längre.Det är så mycket bättre dämpning på framhjulen på bugga. teutonia är stötig och vinglig.Sufletten kan man sänka stegvis på bugga, teutonia är antingen uppe eller nere.Enda som teutonia hade bättre än bugga är varukorgen under vagnen, men det kan jag ta för en i övrigt kanonvagn!!
    Tack för ditt svar! Det är just fjädringen som jag läst en del negativt om. Vill ju inte att bebisen ska ligga där inne och skumpa runder! Men fjädringen är alltså bra på bugaboon?
  • lycra
    bakabakalitenkaka skrev 2008-04-24 21:30:16 följande:
    Jag fick ofta köra fun på bakhjulen, för att det inte skulle stöta för mycket. Buggan kan jag rulla över (nästan) alla hinder och den stöter inte alls! Tycker den är överlägsen!
    Det låter ju toppen! Just dålig fjädring är ett big no no för mig, vill att en vagn ska rulla lätt. Då blir det nog en bugga för mig, hoppas det är smidigt att avbeställa bara. En fråga till bara.. blir vagnarna ungefär lika stora ihopfällda? Var på babyproffsen och försökte fälla ihop en bugga men det var väldigt svårt.. kanske en vanesak? Eller är den krångligare än en Fun?
  • lycra
    martina78 skrev 2008-04-24 21:50:34 följande:
    Lite krångligare blir det iom att du får två delar med buggan men den blir mindre och lättare att knö in i bilen än Fun  ändå, tycker jag iaf
    Så den blir t.o.m. mindre än Fun:en? Låter ju jättebra! Vad var det du var missnöjd med med Fun:en?
  • lycra

Har kikat lite på frog på blocket. Är fjädringen på den lika bra som på en cameleon? Är suffleten kortare på frogen? Tycker det ser ut som det på en bild.. men den kanske bara är dåligt tagen. Slutligen en sista fråga :) Är frogens liggdel + sittdel lika stor invändigt som Cameleons?

• lycra

Snart blir det en beställning av en Bugaboo hos babytrader! Såg att de hade rea på den blåa basen. Funderar lite på att beställa en blå/svart med tanke på att man sparar nästan 1300:- på det. Men allra helst vill jag nog ha en svart/svart, vet inte om jag ska strunta i de kronorna man sparar & köpa den jag helst vill ha, eller om blå/svart funkar lika bra.. jobbigt!!

Någon som har en blå bas? Försökt hitta en i bildtråden med ser inte någon?!

• lycra

Är geckon mindre i liggdelen & sittdelen? Får en 2½ åring då plats i sittdelen i geckon?

• lycra

Har precis köpt en frog!! är toknöjd, väntar bara på att få hem den. Nu undrar jag hur fjädringen är på den? På camen kan man ju själv ställa in, men eftersom man inte kan det på Frog.. innebär det att den är alldeles stum?

• lycra
    mamma2003 skrev 2008-04-29 19:56:05 följande:
    Nej, fjädringen är kanon även på Frogen, den är bara inte ställbar. Onödig funktion tycker jag personligen *partisk, älskar min Frog*
    hehe, tack för svaret.. det låter kanon! Vet du hur stor Frogen är i sittdelen jämfört med Camen? Alltså om den är lika stor eller mindre?
  • lycra

Behöver hjälp från er bugaboo-experter! Fick hem min frog igår & är toknöjd! Dock har jag för mig att säljaren sa att hon köpt nya framhjul till den men själv ser jag inte skillnad på frog & cameleon hjul. Kan ni kika i mitt galleri & se vilka hjul det är? Kan man isåfall ändra fjädringen på de?

• lycra

I vilket hack ska de vara beroende på barnets vikt? Min son väger nu 13 kilo

• lycra

Vad glar jag blir! Perfekt, då flyttar jag ut ett hack till, tack för hjälpen!

• lycra

Var ute & provkörde min bugga igår & den rullar ju som en pärla!! Sonen på 2½ älskade att åka i den & somnade efter ett tag. Är toknöjd över beslutet att avboka Teutonia Fun & köpa en bugaboo.

Har en till fråga om fjädringen. Om man "glömmer" att ändra fjädringen när bebisen ska börja åka vagnen & den då är i tredje hacket istället för i det första som den då borde.. vad händer? Blir den stummare eller blir det för mycket fjädring?

• lycra

Puffar upp min fråga!

Har en till fråga om fjädringen. Om man "glömmer" att ändra fjädringen när bebisen ska börja åka vagnen & den då är i tredje hacket istället för i det första som den då borde.. vad händer? Blir den stummare eller blir det för mycket fjädring?

• lycra

Har en fråga :)

Jag har en frog, men vill köpa ny klädsel. Om jag köper ett komplett paket, vilket av det passar då på min frog? Sittdelslocket passar väl inte eftersom jag inte har blixtlås på liggdelen? Eller har jag missuppfattat? Sufletten passar om jag köper till camens fästen. Men passar sittdelsklädseln?

• lycra

Någon som använder bugaboos ståbräda & vet hur man fäster den? För visst kan man fästa den uppåt så man slipper ha den körandes när den inte används? Fick nämligen ingen bruksanvisning med när jag köpte den

• lycra

Fast jag menar inte hur man fäster den på chassit.. utan hur man fäster den så att den hänger uppåt? Om du förstår?

loveliva skrev 2008-05-19 21:04:00 följande:
    Det är någon här inne som har en bra beskrivning, men kommer inte ihåg vem Jag har brädan, men kan ändå inte förklara hur man fäster den på bästa sätt då det brukar vara mannen i huset som gör det då jag tappar tålamodet
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13