Inlägg från: Krokodil |Visa alla inlägg
  • Krokodil

Bugaboo tråden nr 13

Hej alla Bugaboo-experter! Någon som har erfarenhet av ståbräda till Cameleon och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag funderar på Bugaboos egna bräda, Kiddyboard samt Easyrider.

Är Bugaboos egna lätt att ta av och på och funkar gummibandsupphängningen bra? Har svårt att hitta bilder/beskrivningar och den är slut i affärerna så de kan inte visa. Kiddyboard ska ju gå att koppla loss lätt och fästa upp med rem på styret, hur funkar det med skötväska (när man är ute och går utan storasyskonet alltså). Och är det någon som kört Easyrider och kan rekommendera den? Funderar på om man tillfälligt måste svänga över handtaget och köra med stora hjulen fram och storasyskonet vill åka, är det någon som provat med Kiddyboard eller Easyrider på framaxeln istället?

Ska beställa snarast och vore jättetacksam för tips och erfarenheter!

• Krokodil
    Svar på #8137
    Med pall menar du den där "stången med cykelsadel"? Använder du brädan utan pallen också? Hur gör du när du fäller vagnen?

Är du i övrigt nöjd med hur den funkar för syskonet att stå på och hur den rullar på olika underlag?
  • Krokodil
    Krokodil skrev 2008-05-15 20:04:16 följande:
    Svar på #8137Med pall menar du den där "stången med cykelsadel"? Använder du brädan utan pallen också? Hur gör du när du fäller vagnen?Är du i övrigt nöjd med hur den funkar för syskonet att stå på och hur den rullar på olika underlag?
    [/citat]
    ewamarie skrev 2008-05-15 19:58:25 följande:
    [citat]
    Har buggans egna ståbräda (med pall från babytrader) och jag tycker inte det verkar så lätt att plocka av den. Nu har jag inte försökt för jag tyckte det var så bökigt att sätta på den . Man skall ju lägga vagnen på sidan och sedan "trä på" brädan underifrån (oj, så svårt det var att förklara då). Då antar jag att det är samma procedur när den skall av... Så om du vill ha en bräda som är lätt att haka av så är nog buggans egna inte ett alternativGummibandsupphängningen fungerar riktigt bra. Brädan sitter uppe ordentligt
    Med pall menar du den där "stången med cykelsadel"? Använder du brädan utan pallen också? Hur gör du när du fäller vagnen?

Är du i övrigt nöjd med hur den funkar för syskonet att stå på och hur den rullar på olika underlag?
  • Krokodil
    ewamarie skrev 2008-05-15 20:31:25 följande:
    Ja, pallen är "stången med cykelsadeln" på .
    Jag har bara använt ståbrädan utan pallen en gång. Bebisen har ju inte kommit än så Mra kan ju fortfarande åka i vagnen om hon vill. Fast oftast så vill hon faktiskt sitta på pallen. Pallen är jättelätt att ta av, bara att lyfta av den. Den väger ingenting. Lägger den i varukorgen när jag inte använder den.Jag är faktiskt förvånad över hur bra brädan fungerar. Den följer vagnen perfekt (hjulet är ju svängbart men det kanske är svängbara hjul på alla ståbrädor?) och det går enkelt att tom. köra upp för trotoarkanter. jag fäller sällan vagnen eftersom jag kan ha den uppfälld i bilen (se bild i mitt galleri). Men det borde ju inte vara några problem att fälla vagnen med den på. Antar att man då viker in brädan "under" chassit. 
    Tack för tipsen! Är det någon annan som kör med ståbräda (Bugaboos egna, Kiddyboard eller Easyrider är de jag väger emellan) och kan berätta? Sätta på och lossa/fälla vagnen med bräda/hänga upp bräda/använda på framaxeln...? Tacksam för alla tips!
  • Krokodil

Såg i bildtråden att några av er har Bugaboos ståbräda och Tiny Tot-pallen. Är ni nöjda med brädan och pallen? Hur gör ni när ni fäller vagnen, tar ni av brädan då? Är det smidigt? Och pallen, kan man ta av och på den enkelt eller ska den skruvas och så?

Någon som testat både Bugaboo-brädan och Kiddyboard? Tänker på vilken som sticker ut mest (är ivägen för den som går mest), fjädring, ståyta (storebror har ganska stora fötter redan) och annat ni kan komma på.

Tacksam för svar!

• Krokodil
    Krokodil skrev 2008-05-21 17:34:20 följande:
    Såg i bildtråden att några av er har Bugaboos ståbräda och Tiny Tot-pallen. Är ni nöjda med brädan och pallen? Hur gör ni när ni fäller vagnen, tar ni av brädan då? Är det smidigt? Och pallen, kan man ta av och på den enkelt eller ska den skruvas och så?Någon som testat både Bugaboo-brädan och Kiddyboard? Tänker på vilken som sticker ut mest (är ivägen för den som går mest), fjädring, ståyta (storebror har ganska stora fötter redan) och annat ni kan komma på.Tacksam för svar!
    Puffar lite för min fråga om ståbräda och pall. Snälla, ni som har koll kan väl dela med er?
  • Krokodil
    martina78 skrev 2008-05-21 21:39:37 följande:
    Jag är nöjd med brädan och pallen. När jag fäller vagnen får brädan sitta kvar med stolen plockar jag av, bara att lyfta av - inga skruvar lr så...Har både buggans bräda och buggyboard maxi buggans är jobbig att gå bakom för man få gå lite brebent pga av hjulet, tror den har lite fjädring och det största plusset är nog stolen, lite krånglig att ta av men upphängningen fungerar bra, stor yta att stå på för barnet (strl 39 får plats )...Buggyboarden är ju lättare att gå bakom eftersom det är två hjul att gå mellan plus att den är relativt hög så man slår inte i fötterna allt för lätt, lätt att fästa upp och bara att klicka av när man inte vill ha den med, mindre yta att stå på för barnet men räcker gott och väl för min 2,5åring, ingen fjädring tror jag...Summan blir väl att jag egentligen gillar buggtboarden bäst men kör buggans egna pga stolen Hoppas du fått svaren du söker annars får du gärna fråga mera
    Tack för svaret! Jag funderar ju på buggans egna eller KiddyBoard Maxi. Den har ju annan form, men är ju från samma tillverkare som BuggyBoard. Har inte sett den på riktigt, men tror du (eller vet någon annan) om den har större ståyta än BuggyBoard utan att ta mer plats framför fötterna? Känner att mittenhjulet bak på Bugaboos egna bräda kan vara knöligt att som du säger gå bakom. Men tycker du att upphängningsremmen på styret som BuggyBoarden (och samma för KiddyBoarden) har stör? Typ är ivägen för skötväskan eller är krånglig att fippla med? Buggans hängs ju upp utan rem på styret, tänker om det är bättre?

Åh, vad svårt! Är ju frågan om man ska beställa pallen, då är ju valet givet. Annars är det inte lika lätt...
  • Krokodil
    martina78 skrev 2008-05-22 23:44:57 följande:
    Nu har jag ju inte testat kiddyboarden, har en äldre variant men den passar inte, men det är nog en marginell skillnad på ståytan skulle jag tro och tyvärr så säljer inte "min" butik den så jag kan kolla IRL heller Eftersom buggans rem redan hänger där så stör jag mig inte på att det hänger en till Beror ju iofs på vad för väska du har kanske men jag tycker nog inte det stör direkt och den är nog varken mer eller mindre jobbig än buggans upphängning heller... Buggans är ju en resårsnodd men buggyboardens är ju ett vanligt nylonband och om man jämför dem så föredrar jag nog buggyboardens...Om du ska ha pallen så blir det ju buggans och ska du inte det röstar jag för någon av buggy eller kiddyboard, kanske det är prisskillnad mellan dem som avgör också?
    Tack för dina råd! Har fortfarande inte kunnat testa Buggans egna. Men lyckades prova en KiddyBoard i butik, dock utan sonen... Det var ju helt ok att gå bakom KiddyBoarden för fötterna fick plats under. Sambon kanske skulle föredra BuggyBoard för den är ju bredare och han har ju bredare fötter. Har nu beställt själva vagnen (Cameleon) i alla fall. Och så fort de får in BuggyBoard och KiddyBoard ska vi gå och testa vilken som verkar bäst. Känns bra att ha kommit ner till två alternativ!!!
  • Krokodil
    änglamamma skrev 2008-05-26 19:04:32 följande:
    passar alltså kiddyboarden på cammen?? har en gammal sån o den passar inte... men jag tycker på o avhängninge verkar bättre på kiddyboarden än baggyboarden....vore ju kanon om den passar!!är det så?
    Jag har bara testat med "KiddyBoard Maxi" i affären, alltså den aktuella modellen. Vet inte hur den gamla modellen var.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13