Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Acke

Bugaboo tråden nr 13

Ni som är Bugaboo-fans...Vad är det för större skillnader mellan en Bugaboo 05-06 och de som är nya? Funderar på att köpa en beg Bugaboo men undrar som sagt vad det är med denna fantastiska vagn som utvecklats...och om man missar något väsentligt när man köper en äldre vagn?

Undrar också hur mycket "trappåkande" den håller för...Bor i Sthlm och kommer åka mycket buss kommunalt...

• Acke

Fröken Ida: Hur har ni gjort med transporten från USA? Skickas vagnen eller har ni någon som tar den med sig?

• Acke

Myggnät?

Har precis slagit till på en beg Bugaboo Cameleon. Får med vinterhjul, ståbräda, tjock åkpåse och sittunderlag...För en vagn inköpt nov 06:a ...Dessutom en ny skötväska. 6000:-, det är väl OK?

Däremot fanns det inget myggnät med?! Vet någon av er Bugaboo kännare till om man kan köpa det separat någonstans ELLER om det finns något annat märke som passar till vagnen?

Tack på förhand,

• Acke

Har precis inhandlat en beg Bugaboo Cameleon!!! :) Känner mig mycket nöjd när jag provgått i vardagsrummet.

Några frågor...
    Visst ska handtaget vara lite löst, dvs att det går att rucka på?
    Tyvärr hittade min säljare inte sin instruktionsbok, men garantin gäller några månader till. Tror ni att man kan få en ny instruktions DVD via återförsäljaren?

Måste nog ha det om jag ska lyckas sätta dit liggdelen på egen hand....

Hur är det att placera skötväskan, kan man räjna med att bromsen och skruvarna håller en hyfsat välfylld skötväska på plats eller hur har ni gjort?

Undrar en nybliven buggaägare! :)

• Acke

Åh, tack för tipset! Ska genast kolla in det!

• Acke

Undrar samma sak som smillaMilla SAMT om det finns bagclips att köpa i Sverige och om dessa isåfall passar till Bugaboo Cam...

• Acke

Tack för svar, var köper man dem? Hos de som säljer Bugaboos eller någon speciell affär? Bor i Sthlm

• Acke

Emmsan...
    Om det är en beige Bugaboo Cam som ligger ute på Blocket för 5500:- på Norrmalm tror jag att det är något som inte stämmer med den försäljningen,

Jga kontaktade honom i princip när vagnen kom ut på blocket, han svarade efter ganska många timmar att vagnen var komplett och inte ens helt uppackad. Jag svarade då att vi kunde komma och hämta vagnen samma kväll. Sedan dess knäppt tyst.

Om man är seriös säljare vill man ju bli av med det man säljer och de flesta brukar svara om varan är såld.

Har inget fog för mina misstankar annat än det ovan, men jag tyckte att det kändes skumt. Försökte leta på eniro också men det blev inga träffar...

Bara så att du vet...

• Acke

Ang simpleworld så är det bara rea på det som ej är beställningsvaror...vet inte vad som finns i butiken. De hade ett parasoll hemma, som jag sökte efter - men dte var isåfall ordinariepris.

• Acke

Tror tyvärr inte att det är så mycket Bugaboo saker kvar på Simple World...men ring å fråga. När jag var där så var det lite toptyger eller så som stod där. Och en del åkpåsar från Simpleworld eller OTH...

Tror tyvärr att vinterhjul räknas som beställningsvara...

Emmsan, hoppas att mina misstankar är fel. Men testa med att en bekant kan hämta den, då märker du ju vad han svarar.

Jag frågade även efter kvitto och garanti eftersom vagnen var så ny, å det fick jag heller inget svar på. Men som sagt lycka till och hoppas att mina misstankar är fel.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13