Inlägg från: nica83 |Visa alla inlägg
  • nica83

Bugaboo tråden nr 13

Hallå alla Bugga-älskare!

Sitter här och funderar på att köpa en Bugaboo Bee för att ha som extra-vagn och resevagn. Någon som har erfarenhet?? (Ska bland annat till Thailand). Sen undrar jag vad ni tror om andrahandsvärdet?

♥ Det blev en liten kille ♥
  • nica83
    SooJuicy skrev 2008-05-12 16:47:06 följande:
    Jag skulle inte rek den i Thailand, men beror ju lite på hur o vart ni ska.
    Någon speciell anledning? Förutom att den inte funkar så bra i sand? Vi åker på en vanlig charterresa.
  • nica83

Om man ska beställa en Bugaboo från utlandet, vilken sida är då billigast? Ping-pong hittar jag inga buggor på för tillfället...

• nica83

Är det 50 euro rabatt om man handlar för över 600 euro?

• nica83
    SooJuicy skrev 2008-05-12 21:45:50 följande:
    Som resevagn tycker jag bee är osmidig, för tung, tar för mycket plats, går för långsamt att fälla. Nu har inte jag en bee utan grundar det bara på att jag har lånat och provkört den och lång erfarenhet av Thailand och varnåkande där. Men om ni bara ska på en kortare charter till typ Phuket och inte flytta på er så visst, men inte att resa runt med, åka tuktuk, longtail etc Många ställen man ska fram på måste man (jag) kunna fälla vagnen snabtt o bära med sig när där det är helt oframkomligt med vagn för att sedan fälla upp igen osv osv.Men en vanlig turistcharter ala Phuket funkar säkert
    Tack för svaret! Vi ska på en komboresa, en vecka på ett ställe och så en vecka på ett annat ställe. Longtail lär det garanterat bli. Har inte själv varit i Thailand förut, men kan tänka mig att det är bra att kunna fälla snabbt och bära med enkelt. Jag tänkte att den var ganska smidig att göra så med men ska nog kolla lite närmare på den och känna och klämma lite på Mclaren exempelvis. Vilken resevagn skulle du rekommendera då?
  • nica83

Nu står det en fin blå bugaboo bee i hallen

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Måste höra med er som har Bee. Nu har vi ju bara provkört vår lite, men tycker att den vibrerar lite väl mkt på plana underlag. Känns som något av bakhjulen är lite skeva. Hur är det med era vagnar?? Går de helt vibrationsfritt på ett helt slätt underlag??

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Liinda
    Jag tycker absolut att du ska ta en blå Vi funderade också på den eller khaki men blev helt kära i den blå eftersom man blir så glad av den

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Någon som vet en skötväska som passar bra till min nya fina Bee?? En lite mindre skulle vara bra...

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

lourdes
    Jag hittade också den annonsen nyss! Heeelt sjukt att de kopierar så mkt. Men så länge de inte har patent på någon konstruktion som anses unik så tror jag tyvärr att man får kopiera så. De lär inte bli en lika stor hit dock

♥ J - underbara son ♥
  • nica83
    Dis skrev 2008-05-18 09:29:31 följande:
    Jag har precis köpt en Bee i Khaki och åkpåse i princip ny med lapparna kvar. Jag sålde min cam men det ångrar jag nu! Sonen sitter bra i Beet men han sover bättre i cammens liggdel! Verkar föredra att ha benen högt. Jobbigt :(Så nu har jag bestämt mig för att sälja Beet och köpa en Cam igen. Beställer jag från babytrader med enbart sittdel så blir det väl inte så stor priskillnad? Ska även sälja 2 åkpåsar och vinterhjul. (obs! ingen annons)
    Trist att du har ångrat dig, men går säkert bra att sälja och köpa ny. Är lite nyfiken på vilken åkpåse du har till din Bee. Vet inte vilken jag ska köpa nämligen...
    ♥ J - underbara son ♥
  • nica83
    Adelisa skrev 2008-05-18 10:38:21 följande:
    har nu kört been ett par dagar..är SUPERNÖJD.
    Måste fråga om du har märkt att din vibrerar/hoppar till (ytterst lite, som om man kör på plattor) när du kör på helt slätt/plant underlag?? Tror det är fel på min Bee nämligen
    ♥ J - underbara son ♥
  • nica83

ängeln
    Offwhite skulle jag säga. Men beige funkar nog också fint! Även om blå är av de tre färgerna

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Min Bee som jag har använy vid tre tillfällen har börjat knaka och knarra mkt Till och med ibland när min snart 5 mån bebis sparkar med benen. Någon annan som fått så? Tror nu de kan fixa??

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Ursäkta om jag upprepar mig men känns som mitt inlägg försvann i mängden. Eller är det ingen som kan svara??:

Min Bee som jag har använy vid tre tillfällen har börjat knaka och knarra mkt Till och med ibland när min snart 5 mån bebis sparkar med benen. Någon annan som fått så? Tror nu de kan fixa??

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

stargirl
    Okej. Jag ska prata med dem i butiken men ville höra efter lite först för att se om det är något man i princip måste tåla. Personligen tycker jag det är väldigt irriterande när det knakar så. Speciellt när man betalat 4800 för en vagn. Ska dessutom prata med dem om bakhjulen som verkar skeva. Min Bee gick helt annorlunda än min kompis Bee

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Om någon har tips på tyg till dyna/åkpåse som matchar bra med det blåa på min bee (bild i bildtråden) så mottages det tacksamt. Tror att ditten dattens katvig-dyna skär sig lite i färgen??

♥ J - underbara son ♥
  • nica83

Någon som vet om Sunshade till Bee används under den vanliga sufletten?? Så man kan ha båda? Annars blir det ju rätt så varmt och ljust tycker man...

♥ J - underbara son ♥
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13