Inlägg från: Nintendo |Visa alla inlägg
  • Nintendo

Bugaboo tråden nr 13

Hejsan!
    Idag var jag och tittade på barnvagnar och blev störtförälskad i Cameleonvagnen!

• Nintendo

Ojsan, jag skrev en massa frågor också men dem ville visst inte komma med. Jag gör ett nytt försök.

Jag blev som sagt störtförälskad i Cameleonvagnen och skulle vilja höra lite för- och nackdelar med den av er som har erfarenhet.

Lite saker jag har undrat över är:
    - Den har 2 års garanti. Brukar dem flesta vagnar inte ha 6månader-1års garanti bara? Finns det någon hake? Något som inte ingår kanske eller så?
    - Finns det några kända problem eller brister med vagnen? Saker som kanske brukar gå sönder eller liknande.
    - När något har varit sönder/fel osv, har ni då haft problem med att reklamera?
    - Vagnen har bara handbroms och ingen fotbroms. Är handbromsen bra? Är det inte lätt hänt att man råkar bryta av den?
    - Sittdelen kan inte bli helt plan. Är det inte jobbigt för barnet att bara sova på rygg (inte kunna vända sig på sidan)?

• Nintendo

Tack Isanna för dina svar! :)

Fler som har lust att berätta om hur ni upplever vagnen?

• Nintendo

Jag såg en bugga med sandbas och brun topp i en affär och den var verkligen megafin! Men kom att tänka på att det kanske är bättre att ha det tvärt om, brun bas och sand topp? Den bruna är ju rätt mörk och kanske blir lättare solblekt?

• Nintendo

Tjingeling.

Nu har jag bestämt mig för att jag också vill ha en Bugga, en Cameleon för att vara precis. :)

Är just nu i vecka 22 och har BF 5 oktober och har lite funderingar.

När borde jag beställa vagnen? Där jag tänkt beställa den har dem 6 veckors leverans, så det är ju inte så länge. Men det kanske blir längre sen till sommaren?

Eftersom bebis kommer då det är kallt så behöver man kanske en åkpåse? Vi ska ha en vagn med sandbotten och brunt topptyg, vad blir finast till det? Sand påse eller brun påse?

Något annat man bör beställa till vagnen?

• Nintendo
    Duntoffla skrev 2008-05-28 10:53:13 följande:
    Hej!Nu vet inte jag hur Bugaboo har det men en del barnvagnstillverkare har lite längre leveranstider på sommaren pga semestrar och att de brukar börja producera nya vagnar/modeller. Åkpåse tycker jag att du ska ha. Det går ju att bädda med täcken och sånt iofs men annars är åkpåse enkelt. Både brun och sand är ju snyggt till de färgerna du valt. Jag har själv sandbas och brun topp. Har en sand åkpåse och en gul. Den gula blir verkligen en färgklick. (din kommer ju dock inte synas så bra eftersom du har liggdelen) Annars kan mugghållare vara bra att ha. Parasoll blir ju mer till sommaren.
    Tack för ditt svar! Då blir det att beställa en åkpåse också. Tror det blir sand. Vet ännu inte om det blir en flicka eller pojke men när man vet går det ju alltid att handla andra tyger. :) Roligt med en vagn som går att variera så mycket! :)
    Parasoll får nog vänta till sommaren.

Tror faktiskt jag beställer vagnen nu. Skadar inte. :) Den brukar ju kunna stå hos butiken tills man känner för att hämta den eller hur?
  • Nintendo

En fråga om skötväskor. Hade tänkt att köpa en Skip*Hop Duo Delux eller Dash Deluxe till min bugga. Vad är egentligen den stora skillnaden mellan väskorna?

• Nintendo

Usch vilken beslutsångest! Var helt inne på att beställa en bugga med sandbas och brunt topptyg och en brun Skip Hop Duo deluxe skötväska till, men i sista sekunden ångrade jag mig och beställde en helbrun bugga med camofärgad Skip Hop Dash deluxe skötväska till. Nu vet jag inte om jag ångrar mig eller är nöjd, men har ju beställt både vagn och väska. :/ *suck*

• Nintendo

Wohoo! Idag beställde jag en helbrun Bugaboo Cameleon! :D Dock får den stå i butiken tills det börjar närma sig förlossning eftersom vi har begränsat med utrymme i lägenheten.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13