Inlägg från: regret |Visa alla inlägg
  • regret

Bugaboo tråden nr 13

Hej! Längesen jag var inne här. Har ju haft min cameleon sen -06 och nu är det dags för syskon! Sonen kommer vara 2 år och 10 månader när syskonet anländer. Hur har ni andra gjort? Vill gärna ha tips och råd. Funderar såklart på bara ståbräda men jag är så kort och den ser så lång ut, kommer jag kunna styra vagnen? Haha. Vart köper ni de små pallarna till ståbrädan? För nått år sen var det för nån utländsk site minns jag, nån svensk som tagit in den nu? Funkar en sån till en blivande tre-åring?

Någon som har en bild på petunia?

Många frågor! Hoppas ni kan hjälpa mig i mina funderingar! :)

• regret

Ingen som har nått litet svar till mig?

• regret

Vart kan man köpa pallen till ståbrädan?

• regret

Lourdes och Mamma2003: Tack! Nu ska jag skriva upp det så jag slipper fråga igen! :)

Funkar ståbrädan till Bee förresten? Och kan man ha en nyfödd i Bee´n?

• regret

mamma2003: Ja, den känns mer som en sulky faktiskt, vilket den ju är!

Kajsan: Okej! Vad bra att veta! Har mycket som tåls att fundera på :)

• regret

Hej allihopa! Vilka ståbrädor kan man ha till camen? Funkar buggyboard tex?

• regret

Frågar om ståbrädor igen eftersom frågorna i den här tråden har en tendens att försvinna..

Vilka ståbrädor passar till cameleon?

• regret

Vi har också problem med vårt nya chassi, måste få det utbytt, går knappt att köra vagnen med det. Så irriterande! Är det många som har haft problem?

• regret

Micjah: Vi hade gamla chassit i nästan två år och det var toppen! De nya chassina (vårt är från dec-07) verkar vara utav mycket sämre kvalitet. Det är på högersidan på vårat som det har släppt också. Har kontaktat barnbutiken för två veckor sen och de sa att det kunde dröja upp till en månad innan man fick svar!

Emmsan: Har läst igenom lite nu och så tolkar jag det också.. men vi har inte tagit i hårt alls och det glider ändå. 25kg är ju mycket. Hur ska man kunna mäta det korrekt egentligen?

• regret

Nu har ju inte jag problemet med Babytrader eftersom vi köpte vår vagn från barnbutiken. Som sagt, de sa att det kunde ta upp till en månad att få svar från bugaboo. Men det verkar som att flera utav er har fått chassit utbytt och sen har varit tvungna att reklamera igen då det nya inte heller funkat? Stämmer det? Fy vad trist i sånna fall! Känns ju inte kul att få ett "nytt" chassi som inte heller funkar och så måste man gå igenom hela vändan igen. Hur har bugaboo tänkt lösa detta? Bör inte alla med krånglande chassin få nya när de löst felet?

• regret

kristinaa75: Precis! Jag kan inte längre tala lika gott om bugaboo som jag gjort innan till de som frågar mig. Känns inte alls kul med det här felet, vagnen är ju så pass dyr! De gamla chassina var ju dessutom mycket mer hållbara tycker jag.

Infinite Joy: Håller med, oavsett vart man har köpt. Men det går ju inte i alla lägen.. vår vagn är svårkörd när den blir så himla "sne" av att styret åker in..

Ingen som mailat bugaboo och fått nått svar? Eller står det nått på hemsidan? Eftersom det har hänt så många bör det ju vara ett produktionsfel och inte slumpen.

• regret

Duntoffla: Håller med dig också :)

Har inte min vagn hemma nu så att jag kan kolla när chassit är tillverkat men jag ska kolla det i eftermiddag.

• regret

Angående det här med Babytrader så är det ju inte så konstigt att de vill ha de defekta chassina. När vi fick vårt utbytt på barnbutiken så var det ju självklart att lämna in det gamla som vi reklamerade. Hoppas på att det går lika smidigt den här gången. Självklart är det krångligt att skicka tillbaka chassin till babytrader (de kunde ju åtminstonde gjort så man får skicka det när man har fått ett nytt chassi så man slipper stå utan vagn) men det är ju någonting man bör ha i åtanke när man väljer att handla på internet och inte i butik.

• regret

Fru Indosaurie: Nej självklart borde de ha gått ut med det redan från början och varit Tydliga med vad som gällde. Det har jag inte sagt någonting om. Och ja, har man långt till en butik och tycker det är krångligt så okej.. jag skulle tycka att det var jobbigare att packa ett chassi och skicka iväg, men smaken är som baken! :) Därför valde jag att köpa i butik och inte från tex. babytrader.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13