Inlägg från: s v e a |Visa alla inlägg
  • s v e a

Bugaboo tråden nr 13

Hej! Äntligen får jag vara med er här, då min underbara man kom hem med en bee häromdagen! Jag trodde att jag hade en bra vagn innan (quinny buzz) men shit vilken skillnad!!!

Är det någon som vet om cupholdern är samma till camelon och been?

Och jag ska försöka sy en ny suflett. Förr fanns det en sytråd men inte numera eller? Någon som vet om man kan sy med vanligt bommuls tyg? Typ dubbla lager??

• s v e a

Hej,

Vet ni vart i sthlm (gärna vid kungsholmen) man kan köpa bugaboo bee grejer? (solskydd, cupholder, bilstoladaptor)

Vore supertacksam för svar, då min man är i sthlm nu, och jag döööör av ha begär!

• s v e a
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Jag har en quinny buzz 07. Samt en bugaboo bee som är relativt ny.
    Jag älskade quinnyn i början, den var lättkörd, ganska lätt att fälla ihop, men dock väldigt bred (fast jag tycker camelon är ganska bred med) Bebisen låg väldigt bra i liggdelen, och var väldigt stabil.
    BArnet ligger jättebra i både sitt och liggdelen, men jag stör mig på en dragkedja runt sufletten. Samt att när det blåser hårt blåser skyddet för liggdelen upp, då det bara är fastsatt med ett litet kardborrband.
    Korgen under på buzzen är ganska liten, tror att camelons är något större. Jag tycker även att quinnyn har blivit ranglig, och knakar då man svänger. Det känns som om handtaget inte är lika starkt som när den var ny (den är bara 5 mån gammal) På been är handtaget superstabilt!

Jag kan dock inte jämföra med Camelonen, men jag skulle nog faktiskt inte tipsa om quinnyn med det jag vet idag. Sen är Camelons smådetalger mer snygga än på quinnyn tycker jag.

När jag fick mitt bee blev quinnyn jättedålig helt plötsligt, då been är fantastisk på alla sätt och vis! Lättkörd, (som jag tidigare trodde att quinnyn var) och jag kommer in i de smalaste gränderna!

lycka till!
  • s v e a
    Mstery skrev 2008-05-28 10:51:23 följande:
    s v e abonti Norrtullsgatan 33113 27 Stockholm
    åh tack!!!
  • s v e a

mollan nu skrev 2008-06-03 08:30:17 följande:

svea: nu ligger din bild i bildtråden. Har du sytt sufletten själv? Den var snygg! Och bra ideér med solskydd mm
    Ja den är hemmagjord! Snygg på håll, men den har sina defekter om man tittar nära. Min plutt avskyr solen, så jag har tidigare alltid lagt en filt med klämmor, men nu behöver jag inte det längre!

Det är nog dock det mest tidskrävande och dyraste lilla äventyr jag gjort på länge, Fick åka och shoppa tredubbelt så mycke tyg pga alla fel jag sydde...
  • s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 08:51:04 följande:
    Jag har lyckats att kvadda bärhandtaget på min Bee. Troligtvis kom den i kläm på något sätt när jag fällde ihop vagnen. Den är nu helt skev och fälls inte upp som den ska vilket gör att vagnen inte blir lika liten ihopfäld. Är det någon som vet hur man tar bort den och om det går att köpa ett nytt som reservdel?
    Mitt handtag har också blivit lite böjt och passar inte lika bra längre i fåran. Jag tror inte att det finns nya att köpa, men däremot tycker jag att det ska kunna gå på garantin? Om du inte ens får in det? Enligt mig är detta ett fel på vagnen, de står väl ingenstans att handtaget ska vara i en viss possition när man fäller ihop vagnen?
  • s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 09:00:37 följande:
    Köpte min beggad så garanti är nog kört för min del. Hade ingen aning om att man måste trycka tillbaka handtaget innan man fäller vagnen. Det har jag inte gjort, vilket nog är orsaken.Funderar lite på att helt sonika såga av den. Använder det handtaget ändå aldrig. Lyfter i chassit bara.
    Fast jag vet inte om man måste ha den infälld, bara en teori.. Och dags för mig att skicka in kortet till garantin...
    HAr förövrigt heller aldig använt handtaget, man går ju inte ut på stan direkt med barnvagnen i handen... utan in/ ut ur bilar och liknande...
  • s v e a
    jule skrev 2008-06-03 09:22:26 följande:
    tji fick jag, där får man för att man inte läser ordentligt i instruktionerna har oxå totalkvaddat mitt bärhandtag...ja, ja verkar iofs inte vara ngn direktpåverkan på körkomforten av vagnen iaf men d e ju surt hm, ska nog oxå ta å skicka in garanti kortet hade missat d oxå... så blir d när man har amningshjärna... för d e väl inte försent än eller...!?
    ingen aning.... hoppas inte att det är försent!
  • s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 10:21:46 följande:
    Mitt emellan bakhjulen finns det ett handtag i form av en båge som fäster på vardera sida om bromsen.Nu har jag fått till selen. Fasiken vad mycket bättre det blev!!Dessutom kom jag på något fiffigt. Har alltid irriterat mig på att jag har svårt att hålla undan selen när jag skall lägga ner Tim. Dom hamnar lätt bakom ryggen och knöglar sig. Nu kom jag på att jag kan stoppa ner spännena som sitter på axelskydden i hålen i ryggen. Då ligger hela selen plant mot ryggstödet, super!! Hoppas ni förstår!
    Jag blir galen! Vill också ändra ryggfästet på bee, men jag förstår inte hur man tar upp fästena? De andra vita plupparna högre upp på ryggen är ju jättelätta att ta bort, men jag får inte av de nedesta...

och jag förstod inte heller vad du menade med att lägga ryggselen rak ut med ryggen???
  • s v e a
    Caeruleus skrev 2008-06-03 16:06:40 följande:
    s v e a skrev 2008-06-03 11:32:55 följande:Nu är jag tillbaks och skall försöka förklara. Du behöver INTE ta bort fästena nertill!!Du tar loss selen vid axlarna och lirkar ur den ur ryggvadderingen nertill. Sen låter du selen gå ut i sidan istället och fäster den åter vid axlarna.Ryggselen rak: jag har fäst ryggselen långt ner (2a fästet nedifrån) så att en stor del av axelskydden löper bakom hans rygg. Om jag då lägger ryggselen platt mot ryggstödet så kan jag sticka ner det svarta plastspännet i hålen i ryggen. Då hålls de på plats medan jag lägger ner grabben.Hinner inte fixa bilder nu för jag skall iväg och kuta vårruset men skall försöka komma ihåg att ta några senare!!
    Nu förstår jag! Tack!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13