• karma5

Begravningskläder för en 2-åriga sonen?

Vi ska på begravning och även om klädkoden inte är superstrikt vill jag ändå att vår familj är fint och högtidligt klädda. Den avlidna var en äldre dam som nog hade uppskattat att man inte kom i jeans...Maken och jag har kläder och till vår 5-åriga dotter går det väl alltid att hitta en ok och billig klänning. Men hur gör man med vår 2-åriga son? Det finns fina små kostymer men de kostar runt 1000-lappen och så mycket pengar har vi itne. Vet att i julas fanns fina "högtidskläder" både på HM och liknande kedjor men de har väl inte kvar sådant nu när julhelgen är långt borta. Vad skulle ni satsa på att köpa, kan en vit skjorta med en liten slips och fina mörkblå jeans se ok ut eller är det för oformellt? Kanske en fin slipover kan vara ngt (om man nu hittar sådant när det bara finns sommarkläder överallt)

TAcksam för alla råd och tips!!

• Svar på tråden Begravningskläder för en 2-åriga sonen?
  • ludde1

min son hade ett par snygga grå byxor å en fin grå benvit randig skorta till billit å hyffsat lätt å hitta på hm kappahl eller lindex.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fam

Enligt vett- och etikettsregler så skall barn inte ha sorgkläder. Så ta vad du vill.

• singgoalla25

nej inte svart på barn!! Det är väl en huvudregel bara

• karma5
    singgoalla25 skrev 2008-03-05 19:49:12 följande:
    nej inte svart på barn!! Det är väl en huvudregel bara
    nej jag vet att man inte klär dem i sorgekläder men vill att de ska se lite propra ut. Men då kör jag på jeans och ngn snygg skjorta!
  • singgoalla25

det blir jättebra helt o rent!!

• karma5
    singgoalla25 skrev 2008-03-05 21:18:37 följande:
    det blir jättebra helt o rent!!
    Tack!
  • lykta

Vår 2 åring hade marinblå manchesterbyxor, långärmad vit pikétröja och en grå/blå sleepover, då han var med på kaffet efter att min mormors begravning.

Svar på tråden Begravningskläder för en 2-åriga sonen?