Inlägg från: jungfu |Visa alla inlägg
  • jungfu

Varför har Postis Per snoppnäsa?

Jag är så irriterad på Postis Per:

* karln har snoppnäsa, den är obscen, stor och står rakt ut.

* han pratar som en gammal gubbe fast han ska vara medelålders.

* det är sexanspelningar hela tiden "kolla mina meloner" säger en unge i ett avsnitt som bär två meloner. I ett annat ska det provas chaps och Per blir generad (och man fattar att han tänker på porr)

* alla kvinnor står vid spisen, utom en skitgammal som har en affär.

* bara männen jobbar (postis pär, prästen, läraren, tågförarn, polisen, bonden - ALLA yrkesarbetande karaktärer är MÄN)

* Dom har skitfult hår, som svinto, allihop, och superkonservativt mode á la engelsk landsbygd anno 1975.  Fattas bara att dom börjar jaga räv.

Jag TÅL INTE postis per!!!!!

Lilla Hanna klarar alla stormar!
  • Svar på tråden Varför har Postis Per snoppnäsa?
  • jungfu
    ingensignatur skrev 2008-03-05 21:50:40 följande:
    haha min äldsta tjej på 3 ÄLSKAR postisper.. men jag har faktiskt aldrig kollat/analyserat.. men när du säger det =) haha nu kommer jag störa sönder mig =)
    ja det är ju det som är grejen, min tjej på 2,5 ÄLSKAR "poppi per o lille katt" och jag hatar skiten, den är ju helt förvrängd....
  • jungfu
    HimmelochHelvete skrev 2008-03-05 21:49:54 följande:
    själv älskar jag "postman Pat" som det hette när jag var barn
    då såg du den i england? har du överlevt? är du kvinnoförtryckare?
  • jungfu

Fast här ska våra småtjejer sitta o lära sig att männen fixar biffen medans kvinnorna pysslar om hemmet. Känns ju... modernt.

• jungfu

ja kolla gärna o säg vad ni tycker sen....

det finns ju ett avsnitt där per får låna ett par rosa tofflor också, när skorna blir blöta. så underförstått: det ABSOLUT värsta en man kan bära, ett par rosa tofflor med kaninöron. förutom sexanspelningen så är det ju otroligt nedvärderande för tjejer....

• jungfu
    Flutterby skrev 2008-03-05 22:07:30 följande:
    Men hörru! Visst finns det yrkesarbetande kvinnor i Greendale! Läkaren(DR. Gilbertsson)är kvinna, Pats fru jobbar i järnvägsfiket tillsammans med Nisha(stavning?)och i senare avsnitt finns en kvinnlig veterinär, vid namn Amy. Vår son har Pat som stor idol!
    men man ser dem aldrig i någon yrkesroll... bara när de står vid spisen, pysslar om gubbarna, eller gamla tanten i affären....   männen ÄR sina yrken, hela tiden.

jag ser såklart att allt inte är svartvitt, men någon liknande överrepresentation av gammeldags könsroller har jag inte sett på länge!
  • jungfu
    danstina skrev 2008-03-05 22:08:32 följande:
    Jag har aldrig sett denna Per. Kanske är det därför jag fortfarande är en så lycklig människa?
    förmodligen.
  • jungfu
    Häxan Jia skrev 2008-03-05 22:13:04 följande:
    Vet inte vem karln är....Alltså måste han vara helt oviktig!!!!!
    vänta tills freja är 2 år. Hon kommer bli helt fast.... tyvärr
  • jungfu
    Flutterby skrev 2008-03-05 22:13:40 följande:
    Åjo, jag har sett Amy ta hand om djur i alla fall. Men visst, könsrollerna är väl lite mer "traditionella" i England fortfarande. Har själv bott där o är gift med en engelsman.
    lever ihop med en irländare själv
  • jungfu
    nilla 1972 skrev 2008-03-05 22:15:33 följande:
    finns bot på det också låt bli att titta....aldrig hört talas om postis.
    jo, men det är inte bara jag som bestämmer över vår DVD..... dessvärre. /censorn
Svar på tråden Varför har Postis Per snoppnäsa?