Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

Små silla simmar i stim

solstraalen skrev 2008-04-13 08:25:53 följande:
    Åh, jag e så trött..Josef har yrat halva natten..Hade sent igårkväll 40.2 i temp trots alvedon.. Så han låg å yrade hela tiden under ett par timmar tills vi äntligen kunde ge alvedon igen å då finaly sänktes febern så han kunde sova hyffsat. Men han har sån hosta så han spyr upp maten stup i kvarten.  Give me friska barn
    Dags å ringa läkare kanske.....
  • mrsbygg

har man haft över 38 grader i över tre dygn sk aman kontakta läkare. det har jag lärt mig iaf å alltid gjort. och allltid fått komma in...

men va vet jag...

Ni har inte fått testa barnens imunförsvar nått? när verkar vara sjuka jämt juh..

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2008-04-13 10:08:57 följande:
    Jo Saga har vi fått konstaterat att hon är mer infektionskänslig än "normala" barn och att vi kunde räkna med att samma gäller Josef.Fast Josef har inte haft feber hela tiden, ibland på dagarna e han feberfri.Och jag vet att man ska ringa läkare efter ett antal dygn med feber, men man behöver inte åka upp till barnakuten för det. Vi kan avvakta tills imorrn då vi kan få tid hos deras barnläkare istället och då slipper vi dessutom alla andra sjuka barn på sjukhuset.

okej...

vi har alltid fått remiss upp dit när dom haft feber så länge så har läkare fått kika om dom hittat nått...så vi har inte bara åkt upp. utan blivit tillsagda att göra det...

hoppas han inte blir värre bara då!

• mrsbygg
    solstraalen skrev 2008-04-13 10:20:08 följande:
    Dom har redan så många som åker dit för ingenting. Ja menar man åker inte till akuten för att ens barn råkar ha fått feber under dagen å inget mer.Dom har i snitt 80 barn per dygn uppe på ackis. Man får alltid sitta å vänta i massa timmar om de verkligen e inte akut, som andnöd eller om dom e nyfödda. Men jag kan förstå de, för de finns ju typ inga läkare som tar emot småbarn under 1år. HELT värdelöst.Vore perfekt om de fanns barnläkare man kunde få tid hos på helgerna oxå.Isf hade vi beställt tid idag.
    ja men det är därför man får remiss här för att komma in på barnakuten eller akuten överhuvudtaget...
  • mrsbygg

suck nu har sam fått nå skit...
    Nu ligger han iof å sover..

men helt plötsligt börjar han bara spy slem å galla?!..
    han ha ringa prickar någonstanns och han har ingen feber.
    Han började bli seg för en stund sen å nu så sover han..
    spyr han nå mer efter han har vaknat så ringer ja sjukan..

• mrsbygg

Sam är bra verkar det som...
    vakna för ett tag sen å är sitt pigga vanliga asgarvande jag haha. vet inte vad han kan ha fått i sig så magen reagera sådär..

men men huvudsaken är att han är bra nu iaf!

• mrsbygg

Mina smörgåstårtor gjorde susen iaf! Alla tyckte dom va super goda och tog flera ggr av varje sort hehe...

men d är fortfarande massa kvar. så nu har jag mat så d räcker ett tag. Men jag har inte fått jonas att smaka än..
    han vägrar äta leverpastej...mupp...

• mrsbygg

Gomorron!!!

Jag fick världens bästa present av Sam! Han sov HELA natten...WOHO....
    eller han vakna som vanligt runt 3 tror jag, sen låg han å gnällde. men sen somna han om!
    sen vakna han iof typ halv 6 men det kan ja leva med!

Hade trevligt igår iaf. Sitter å äter smörgåstårta nu till frulle...sååååååå gott haha...
    Har fan typ en halv stor å en hel liten tårta super duper shoklad tårta kvar...
    folk bidde för mätta haha..

så va fan ska ja trycka i mig två tårtor själv?? nääää d går inte kom å fika nån dag hos mig!!!

Svar på tråden Små silla simmar i stim