Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

Små silla simmar i stim

Donna69 skrev 2008-03-17 07:00:24 följande:
    Sol; skicka! hej maria!!!! =)=)=) HJÄRTA-HJÄRTA *fniss*ja, den här stunden på morgonen är guld värd. resten av dagen går ju åt till skrik, gap, gnäll....

Du ska få de sen, nu ligger han å halvsover, men så fort ja får chansen ska ja spela in hans vrål å skicka till dig

Vos: Köper du bröd å mjölk åt mig oxå?

*ingen frukost alls hemma*  *gråta*

De räcker till barnen men inte till deras tjocka mor som behöver massor för å mätta sin gigantiska mage *buhähähä*

hehe

En kompis kommer hit vid 10-tiden, så jag får svälta till lunch, eller trycka i mig allt fikabröd hon tar med sig

Satt å räkna imorse, jag hade ju som mål å hinna ner typ allt innan sommarn, men de kan ja fetglömma.

Så räknade att jag bör hinna, om ja tappar 1kg i veckan, hinna gå ner iaf 20kg tills jag fyller år, om ja börjar på måndag

Fast jag ska nog börja redan nu på torsdag då bb kommer.

Mamma till A 9910-,S 0512- och J 0706-
  • solstraalen

Jag vill ju oxå bubbla på kvällarna!

Värdelöst å va kvällstrött.

• solstraalen
    maria1978 skrev 2008-03-17 07:21:24 följande:
    Ja iaf såna dä jobbiga sjukdommar.... Jag kan gärna ta lite vattkoppor när dem är små...Å såna där sjukdommar som är inte allt för långdragna och inte farliga... Men sen tar det stopp!!
    Ja vattkoppor vill ja helst att mina två får snart.

Vet inte vilken ålder som är "bäst"? Vad tror du?

Bara min äldsta som haft de.. inte de två minsta.

Men tror dottern skulle lida av sina nu om hon fick de.. Hon börjar ju bli "stor"
  • solstraalen
    Vos skrev 2008-03-17 07:23:43 följande:
    Sol: jag handlar åt dig oxå Jag är otroligt kvällstrött och vill bara sova redan kl åtta.Men så plingar det till på datan och vips är klockan elva Nu ska jag ta ett bloss och hämta tidningen sen blir det till att väcka Victor och fixa frukost.
    Hehe, ja jag skulle förmodligen kunna sitta å snacka vid datorn oxå tills klockan blir mkt.
    Men jag bara måste "sova" i 9 timmar, annars e jag helt död dagen efter..
    Vaknar ju så många ggr av mig själv bara, sen av  Josef osv osv osv

Men när jag har lärt mig att inte vakna alla dessa ggr av mig själv, då ska ja sitta uppe längre på kvällarna

EN månad kvar tills första besöket hos skrynklaren, angående mina soveribesvär. =)
  • solstraalen

Nån av er som vet vad man kan ta för en acta graco med basenhet?
    Ska lägga ut annons på blocket.

Vet att en kompis fick 800 för sitt, hon hade använt de till 2 barn, som vi.
    Fast vi använde bara vårt 5mån per barn.

• solstraalen

Igår vid 19.30 åt Josef lite mer än en port gröt, sen  120 grötvälling strax före 20.30., sen tvärdäcks han 20.30 å har sovit hela natten!!!!!!!!!
    De va såååå länge sen sist, Halelulja typ!

Gett honom nappen 2-3ggr bara, sen hade en hostattack, men den gick över fort.
    ( han får bricanyl sen igår, mot hostan ).

Han borde nog vakna snart å vilja äta. *tro*

Var barnvakt 3 timmar på eftermiddan igår åt en kompis barn, så var själv här hemma med Josef, Saga 2år3mån, Mio som blir 2 i maj och sen hans brorsa som blir 3 nu i påsk.

Å josef vaknade från sista vilan 15.15 igår, å kompisarna å deras barn åkte hem vid 18.30, så Josef var kanske trött inatt

Nu vakna han dock, dags å fixa käk.

• solstraalen
    Tania skrev 2008-03-18 06:52:34 följande:
    Jag HATAR att vara mamma idag!!! Jag vill kunna sovaaaaaaa.  SÅ JÄVLA LESS och så är jag såååå jävla förbannad på Micke som tycker att han ska få sova för att han går upp tidigt och ska åka till sthlm. MEN JAG DÅ??????? Jag jobbar DYGNET RUNT!!!! Jag är DYGNETRUNTBARNVÅRDARE!!!!!!!!
    *Fixar en stor god frukost åt Tania*

• solstraalen
    Donna69 skrev 2008-03-18 06:59:58 följande:
    Sol; så du hade ÖF igår? jag hatar o elda ibland. Pannan hakade visst upp sig igår (så det bubblar i rören) o då måste man slå på golvvärmen för att tempen ska gå ner (fast det inte ens är varmt)MEN TROR NI JAG VET HUR MAN GÖR??andra natten som sessan vaknat av allt bubblande i elementet....försökte fråga viktor men han jobbade sent inatt o ligger i koma typ *asg*Dessutom kan jag inte tjata på honom utan måste va EXTREMT snäll så jag kan åka till IKEA idag! yeeey
    Haha, ja nästan
    Men dom grababarna är världens gulligaste å lugna barnen så det var no problems
  • solstraalen

JOSEF ÅLAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Imorse var första gången, sen har vi vart på stan nu och bara av att sitta i vagnen så har han hajjat ännu mer hur man gör!

Han ålar fram som en militär på golvet nu!!!!!!

HAN E SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÖT!!

• solstraalen

Han e på ALLLA sladdar å drar ut dom å vill gärna suga på dom, så nu får man kolla honom HELA tiden.

Finns de inget man kan göra för å "täcka" över uttag så han inte kan dra ur sladdarna?

Svar på tråden Små silla simmar i stim