Inlägg från: whatiwantiget |Visa alla inlägg
  • whatiwantiget

A.E.S pitbull uppfödare

Uhm... Reggad AMP?? I Sverige??

• whatiwantiget

AMP = Amerian Pitbull.
    Vad jag vet är det förbjudet i Sverige att avla, sälja och importera pitbulls??

• whatiwantiget

Konstigt. Undrar var jag hört det nånstans... Hm... Aja. Håller med om att det borde vara bättre om alla kunde regga sina hundar. Där vi bor är alla pittar reggade som amstaffar. Rätt fel...
    Har upptäckt via kompisar som köper amstaffar att det är likadant med de som annonserar ut pittar - de skriver att det är amstaff och när folk ringer för att de är intresserade av just amstaffar så blir säljaren sur för "det ser du väl själv att det är en pitt?!". Döh! Kanske inte de bästa fotona i såna annonser..?

TS, vad har "A" gjort??

• whatiwantiget

Just ja, här i våra krokar säger vi AMP. Ingen som skulle förstå vad man snackar om ifall man sa APBT Slang antar jag

• whatiwantiget
    Splach skrev 2008-03-08 09:59:31 följande:
    en frågan hur reggar man en pitt som en amstaff??.. bullshit skulle jag påstå.För att få regga en Amstaff måste den DNA testas, för att en hund ska vara renrasig lär den ha stamtavla och vara reggad i SKK, eller liknande saker.. Finns vissa raser som SKK ej godkänt som raser än, däringår pitt, men för det är dom renrasiga om dom är reggade på ett annat ställe, som jag nu glömt namnet på "suck"..
    Ja, inte vet jag hur det går till, men en kompis har haft 2 pittar varav den ena reggades som amstaff och den andra som boxer. Har som sagt ingen aning om hur det går till eller vem som gör detta åt säljaren (det är de som reggat) men jag ogillar det. Fruktansvärt oseriöst!
  • whatiwantiget
    Powerwoman skrev 2008-03-08 13:28:17 följande:
    Du menar inte att de har registrerats som det till jordbruksverket, eller till försäkringsbolagen?För inom SKK kan man inte komma och registrera hundar hur som helst:)
    Nej, nej. Jag har sett pappren för jag blev själv förvånad. De är reggade som det överallt
  • whatiwantiget

no pasaran skrev 2008-03-09 10:48:14 följande:

Ren bullshit!Man kan inte regga en blandras som en renrasig hund.
    De är INTE blandras (mina kompisar har tagit DNA-prover på dem i efterhand för att försöka regga om dem) utan reggade som andra raser än vad de verkligen är. Något som deras uppfödare gjort och dessutom lyckats med. Hur kan inte jag svara på eftersom jag varken känner människorna som säljer dessa hundar eller andra ansvariga.
Svar på tråden A.E.S pitbull uppfödare