Inlägg från: Hallonröd |Visa alla inlägg
  • Hallonröd

Så fin,började gråta.

Kaffekopp skrev 2008-04-04 20:13:25 följande:
    Det är en härlig känsla varje gång man står där på operation eller förlossningen och tar emot småttingarna när de kommer (och även de stora barnen förstås), även om jag själv inte har fött barn än så kan jag inte längre hålla någon koll på hur många förlossningar och kejsarsnitt jag varit med vid. Och det bästa av allt - att se de barn som mår bra och klarar sig fint och alla underbara föräldrar med stora leenden och glädjetårar - eller i de fall som det inte går lika bra - kärleken i deras ögon.
    Tänkte på det när jag jag såg barnmorskorna på svt i veckan och grinade så tårarna sprutade att jag skulle aldrig kunna jobba som barnsmorska...skulle grina "ihjäl mig" varje gång ett barn kom till världen.
    För du jobbar som barnmorska antar jag...Flört
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 21:10:03 följande:
    Inte barnmorska, utan Neonatal-sköterska :) Men nästan ;) Jag tar emot prematura barn och sjuka nyfödda som kikar ut, de friska barnen tar barnmorskorna hand om :)
    Ja men det är nästan likadant iallafall och ett jäkla bra jobb gör ni...Glad 
  • Hallonröd
    Kaffekopp skrev 2008-04-04 21:16:32 följande:
    Tack söt!Vi försöker så gott vi kan i alla fall :) Men jag måste säga att det skär i hjärtat ibland, det går ju inte att inte känna med alla chockade föräldrar och försöka hålla det på "jobbnivå", man måste nog vara en empatisk och omtänksam människa för att jobba med de små godingarna :)
    Ja det förstår jag. Min minste hamnade på neonatalen i några dygn,  inte för att han var för tidigt född utan för att det blev en väldig tuff förlossning som slutade med sugklocka och att ut kom en bebis som inte andades. De fick igång andningen så smånigom men det blev kuvös det första dygnet och sondmatning i flera dygn. Så jag vet hur gulliga och duktiga ni är där...även om du nu inte jobbar där jag bor...men du förstår hur jag
    menar
  • Hallonröd
    Bodil82 skrev 2008-04-04 21:29:35 följande:
    Fick min lille son v31+2 och vägde 1020g dessvärre avled han 7 veckor senare....Så denna tråd fick mina ögon att tåras och minnen att komma tillbaka!Kramiz
    Men då... Vad ledsamt....*kramar*
Svar på tråden Så fin,började gråta.