• soderblondie

Vattenfödsel?

Min holländska väninna frågade mig om jag skulle föda i vatten (vilket tydligen är vanligt där). Jag har inte kommit så långt i tankarna kring förlossningen, men vet att jag alltid tyckt att det verkar skönt och mysigt att föda i vatten. Men vet inte så mycket om det.

Någon med erfarenhet?? Hur går det till? Finns det på de flesta förlossningar? Ska förhoppningsvis föda på SÖS i Sthlm.

• Svar på tråden Vattenfödsel?
  • lillamuan

i sverige  är det förbjudet  att föda i vatten.. du får lov att bad  på sjukhuset  fram tills du ska föda

• tatoo rosen

I sverige görs inte några vattenförlossningar

• PixieKatt

Jag funderade på samma sak men hörde att man inte gör det i Sverige pga infektionsrisker och sånt? Tyckte också att det verkade mysigt. Men jag tror de inte vill ha en i badet efter att vattnet gått. Men jag VET inte. Är också nyfiken på svar :)

• ingensignatur

jag fick föda i vattnet 05 om jag ville? men de ville jag inte, de va jobbigt att hålla sej över vattenytan =P

• soderblondie
    ingensignatur skrev 2008-03-06 12:18:43 följande:
    jag fick föda i vattnet 05 om jag ville? men de ville jag inte, de va jobbigt att hålla sej över vattenytan =P
    Så då förbjöds det efter '05 då? Ok, då är det bara att stryka det. Tack för era snabba svar.
  • Jesster

Ett barn druknade i samaband med födseln sa min BM, då förbjöds det i Sverige.

♥ v.21 ♥
Svar på tråden Vattenfödsel?