• lady N

Kan man tina fryst kyckling i mikron??

Känns som en dum fråga men kan man tina fryst kyckling i mikron? Blir den inte för varm då menar jag, det går kanske för fort? Jag glömde ta upp kycklingen i frysen idag på morgonen o ska snart börja med maten så ett snabbt svar vore bra..... :)

• Svar på tråden Kan man tina fryst kyckling i mikron??
  • Tinagumman

om du ska steka den i ugnen så kan du lägga den i en ugnsform, krydda på och ställ in den, det tar lite längre tid än annars, men det blir gott

• J Anttila

Det går men den blir inte så god, utan mer torr.
    Är det filerer så är det bättre att lägga in dem i en plast påse och sedan lägga dem i varmt varmt vatten. Tar ca 30 min att få dem tinade så att man kan skära i dem.

• LiCaNo

Klart du kan tina den i micron. Det beror ju på micron om den blir för varm.
    Smaklig måltid.

• Jez

Jodå, jag brukar iaf tina kycklingfileer i micron och det brukar gå bra, så en hel kyckling borde också gå, men då lär du nog dra ner på värmen rejält för om jag kör mina fillisar på c:a 500 så brukar dom börja "lagas" i kanterna o kan bli lite sega just där.

• goldcoast

vad ska du göra med dom?

• goldcoast

Koka dom lite innan med lite salt och peppar- Så dom tinar. Då blir dom inte torra som i micron

lady N skrev 2008-03-06 15:11:32 följande:

jag ska ha dem i en gratäng i ugnen.
  • 061104

Lägga den i varmvatten rekommenderar jag oxå, det gör vi & det funkar!

• lady N

men jag höre av nån att bakterier börjar frodas om man lägger dem i varmt vatten??

• 061104

Nää, har jag aldrig hört, du tillagar ju den sen. & tempratur över 60grader(?) tar bort alla bakterier.
    lady N skrev 2008-03-06 15:16:05 följande:

men jag höre av nån att bakterier börjar frodas om man lägger dem i varmt vatten??
  • skrabban1

Tre timmar i KALLT vatten. Jag har sett att det står på paketen. Om det är en hel kyckling. Jag hade aldrig gjort det i varmt vatten.

Svar på tråden Kan man tina fryst kyckling i mikron??