Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

Var oxå o kollade på visningen igår med hopp om att det skulle vara vårt drömställe....
    Vi vill ha ett renoveringsobjekt (i viss mån) när vi köper men jag gillade inte detta alls...
    Tycker allt var så mkt mindre än det ser ut på bilderna på Hemnet, tomten var inte alls så stor o på baksidan har man grannen väldigt nära... tycker rummen var supersmå men fattar inte vad jag tänkt mig om 3 sovrum, kök, matrum, vardagsrum, badrum osv ryms på 82 m2.... Hade lånelöfte o allt klart för att bara börja buda men nu har jag redan hittat nästa objekt att haka upp mig på...
    Drömmer nog lite för mkt just nu... vi skulle nog ändå inte ge oss på ngn flytt när vi är föräldralediga osv....

Skoj om andra gillar det dock! Nyfiken på vad det kommer landa på är jag, innan visningen igår var det ngn som lagt 1,5 jämnt... undrar om det rullar på nu... mäklaren har inte ringt oss än...

Nu ska vi ut o njuta av våren sonen o jag

• Theannapanna
    golftjejen skrev 2008-04-02 14:08:24 följande:
    ska kanske tillägga att vi nu redan hittat "vårt" hus som vi ska flytta till i juni så det var inte meningen att skrämma någon eller få någon att tro att jag själv kommer att bjuda på detta hus.....
    Vi räknade ut att köket o badrummet skulle vara vad vi behövde lägga ner pengar på... annat skulle vi göra helt själva då maken är målare från början men det finns inte utrymme att göra ngt. O bara 1 badrum, skulla aldrig funka i vår familj

Om man räknar vad sådant skulle kosta med det som måste renoveras som i detta att det var fukt i vinden mm så är det inte skoj heller...

Menar heller inte att göra ngn annan mindre intresserad av det, bara våra åsikter.

Vart ska ni flytta golftjejen??
  • Theannapanna
    Daimis skrev 2008-04-04 09:15:09 följande:
    annaomasse; Var ni en av de som bjöd kanske?? Vi avvaktade lite för att se hur långt budgivningen drog iväg och igår på dagen när vi pratade m mäklaren var det uppe i 1.8 och det är mer än vad jag är villig att ge...håller m om huset på baksidan...det låg lite för nära...Men...det kommer väl alltid flera hus Och det var nästan lite fööör mkt att göra på det här huset för min smak. Vi har redan bott i renoveringar några år nu...har ingen lust att göra för mkt igen OM inte priset är rätt vill säga
    Nope, vi budade inget, var lite besvikna på visningen o inget vi skulle vilja ha alls....
    Renovera har vi oxå gjort senaste 1,5 året o är nästan färdiga men i rätt hus kan jag tänka mig att börja om
    Så det gick upp i över 1,8???? Då hade jag inte varit med längre även om det var som jag ville...
  • Theannapanna

Tänk, jag har aldrig varit på Åbergs än.... har tänkt gå dit miljoner gånger men aldrig kommit iväg....
    Hoppas oxå på finväder!!! Och på en frisk son så man vågar hitta på ngt....

Trevlig helg!!!

• Theannapanna

Nej Anni, nog måste det komma mer

Blev nyfiken på helgens väder o kollade smhi, lördag ser det ut att vara uppehåll men molnigt, söndag sol Inte samma värme dock men ändå - sol!

När är det du är beräknad nu? Vilken vecka är du i?

• Theannapanna
    Anni G skrev 2008-05-16 14:31:50 följande:
    Det får gärna vara mulet bara det inte regnar Jag är i vecka 37 nu, det är beräknat till den 12 juni. Felix var 3 dagar tidig så det skulle inte förvåna mig om den här kommer ännu tidigare.
    Snart ankomst då
    Jag fick min son 37+2 - de kommer när de själva vill om man säger så
    Lycka till med allt!!
  • Theannapanna
    Cilla R skrev 2008-05-21 09:31:51 följande:
    Jaaaa vi fick plats hos en dagmamma som just kunde ta ett syskonpar! Får hem papperna om någon dag, men hon ligger på Kraftleden så då blir det samma upptagningsområde för barnen när de börjar skolan
    Vad bra!!!
    Jag bodde på Mansängen med baksidan mot dagisets baksida o jag sa till maken att där ska aldrig mina barn behöva gå.... kanske är jättebra inne men det är en inhängnad asfaltsplätt att leka på där ungdomarna hade fest o krossade glas på helgerna o jag kunde se flera ur personalen ute o röka vid personalentren många o långa stunder varje dag....

Jag har aldrig varit på dagiset eller hört ngn som har sina barn där, kanske är jättebra men intrycket jag fått är inte sockersött...
Svar på tråden Bålstatråden nr 9