Inlägg från: Jenna82 |Visa alla inlägg
  • Jenna82

Bålstatråden nr 9

Tjohoo NU först hittade jag den här tråden..haha!

Välkomna alla nyinflyttade!! Hoppas ni ska trivas!

Hmm....snälla, ska klippa mig på tisdag o vet fasen inte vart jag ska klippa mig...kan ni inte rekommendera någon eller säga er "favorit"?
    OCH priser! Vore sååå snällt, så slipper man ringa runt till varenda kotte.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jenna82
    AnniG: Jo hos Carro har jag klippt mig förut, hon e jäkligt dyr men jääkligt duktig också! Känner henne lite då hon va stammis på miranda förut då jag jobbade där..hehe.
    Men 400kr e väl normalpri numera verkar det som...
    Va iväg till Uppsala o handla idag med min syster o kollade lite olika frisörer därinne på nätet igår..o de ligger på 400kr. Iofs så e ju det Uppsala då...
    Det är ingen tok avancerad klippning, men en frisyr o som kommer göra skillnad på mig..vill inte säga hur...en liten hemlis.

Hmm..vad kostar det i Kista galleria då o e de bra? Om någon nu vart där?
  • Jenna82
    Daimis skrev 2008-03-24 20:20:14 följande:
    Hej på er Vi ska o kika på ett hus i Bålsta till helgen så nu undrar jag ju såklart om nån vet hur området Västerskog är. Ser på kartan att det nära västerängsskolan...finns det dagis där oxå? bra/dålig erfarenhet?Det är så svårt allt när man aldrig varit i Bålsta... Men spännande är det iaf.

Hej o välkommen till sidan! Kul att ni kikar hus här!

Jag håller inte med Svag om avstånden.

Jag tycker att det är nära mellan Nydalsvägen och Västerängsskolan t.ex. Visst inte 20-50m, men säg en halv kilometer så e man framme.
    Nydalsvägen e jättemysigt o lugnt område. Har själv kikat på hus i det området för en massa år sen.
    Sen så finns det ett dagis precis där vid Västerängsskolan som heter Ellensborg, superfint och renoverat o allt sånt sen 2år tillbaks ungefär.
    Och visst, som Svag säger, så är det en backe från er och dit...men sånt brukar ju spela mindre roll.

Själv bor jag på Väppebyberget o vi har centrumbacken (!!) att gå upp o ner för om vi vill nånstans..om vi nu inte tar bilen då.

Hoppas att ni kommer gilla huset. Bålsta i sig e ett underbart ställe att bo på. Är själv uppväxt här.

• Jenna82
    Jo men precis det ja menar, för mig är 500m-1km väldigt nära.
    Men vissa kanske tycker det e långt då. Hihi.

Är det nå mer du undrar över så är det bara att hojta till.
  • Jenna82
    O aimeN N skrev 2008-03-30 16:16:59 följande:
    Någon som heter Susanna här eller som vet om hon finns på Fl? Jag vill inte skriva ut mer personligheter men IB mig om ni vet/känner en susanna i Bålsta så ska jag berätta vem det gäller och vad det gäller. Skulle bli SÅÅÅÅÅ tacksam för svar.
    Vet en som heter Susanna..tror hon e född 79-80. Känner henne inte, men hon har två bröder jag känner.
    Om det nu e hon förstås.
    Vet ju inte hur gammal "din" Susanna e eller nånting.
  • Jenna82
    Daimis skrev 2008-04-02 09:55:17 följande:
    Jaaa, håller med det har varit helt underbart väder!! Har ingen aning om hur man tjuvar tomater dock Varit o kikat på huset nu iaf...2 ggr tom... imorgon ska mäklaren ringa runt, då får vi se vad det slutar på i pris...Vill inte ge för mkt då det verkligen är ett helrenoveringsobjekt. Mögel på vinden bla...inte så kul...

Va kul att ni varit där o kikat nu! Va inne på hemnet igår o glodde runt o kikade då på de huset. Jättetor o fin tomt ju!

Och visst är det lite o göra invändigt, men sånt kan nog bara vaa kul.

Bra pris e det ju på det också!

Vi fick vårat för det priset, som va utgångspriset..ren tur dock.

Hoppas ni får det! *håller tummarna*

• Jenna82
    MammatillEmilia skrev 2008-04-22 15:43:49 följande:
    Finns det verkligen ingen frisör i Bålsta som är både rimlig i pris och duktig???
    Carro på carros saxotek e ju jätteduktig, men sjukt dyr!
    Jag åkte till Kista i sista minuten o klippte mig, kostade 190kr och jag blev jättenöjd iaf!

Sen vet jag att det finns nån tant/kvinna uppe i hagviken som klipper för inte så mycket..men minns faktiskt inte vad hon heter.
  • Jenna82
    Cilla R skrev 2008-04-21 08:53:19 följande:
    Woho jag hittade framHar klickat mig fram genom alla tidigare Bålstatrådar, och äntligen kom jag fram till den sist startade.Vi har precis köpt ett parhus nere i Skörby och har inflyttning 1 augusti. Vi flyttar från Bro så vi är helt nya i Bålsta och vet inte så värst mycket.Jag står i kast med att söka dagisplats till våra tjejer (1 och 3 år), och kom på att jag vet INGENTING om vilka dagis/dagmammor som är bra osv. Snälla hjälp mig lite , och kom gärna med egna åsikter och förslag.
    Hej o välkommen till Bålsta! Hoppas ni kommer trivas, men det tror jag.
  • Jenna82
    Dessie skrev 2008-04-22 20:25:15 följande:
    Jenna82: Menar du "Aylas Frisering"? Den ligger väl i Hagviken?
    Ja så heter hon ju! Tack! haha.
  • Jenna82

Vi har inget inplanerat i sommar än så länge..eller jo, Öland blir det någon vecka som vanligt i samband med att vi hälsar på min pappa o syskon som bor där.

Sen e jag såååå sugen på att åka till Mallis en vecka med karl o barn igen! Hittade sjukt bra pris för hela familjen, men lite svårt o veta hur allt kommer att bli me nya lilla tillskottet. Så det får nog vänta nåt år eller två.
    Renovering här hemma kommer det bli i sommar här också..

Kolmården blir det nog för oss också, alltid kul ju!!

• Jenna82
    Cilla R skrev 2008-05-03 08:58:45 följande:
    Vi flyttar ju till Skörby den 1 augusti så vår semester kommer att bestå av packande och upp-packande
    Välkommen till lilla Bålsta!! Om jag inte redan sagt det vill säga... Hoppas ni ska trivas.
  • Jenna82
    Här har man 17dagar kvar tills bebis kommer (iomed att det blir snitt)! Ska bli sååå mysigt!

• Jenna82
    Cilla R skrev 2008-05-19 15:11:40 följande:
    Någon som vet något om Mansängens förskola?

Vet inte sådär jättemycket om just den förskolan även fast min lillebror gick där.. Men har alltid haft nåt emot just mansängens/ centrums förskolor..tyvärr.

Då jag bott här hela mitt liv så har man ju hört och sett en del..

• Jenna82
    Cilla R: Ååå grattis till dagmamman!! Snacka om tur alltså!

Dessie: Tror säkeert att ni e "normala", men du måste väl hålla med om att just mansängen inte direkt varit eller är det bästa stället att växa upp på??
    Om du fick välja mellan att växa upp i villa i t.ex hagviken eller i lägenhet i mansängen...skulle du då välja mansängen?
    Har jag svårt att tro..
    Jag bodde i mansängen som liten, 1år bara tack o lov sen flyttade morsan med oss till landet.
    Men däremot så har mina styvbröder + halvbror växt upp där..kan ju knappast påstå att det gått bra för dom idag..
    Och visst, sen har mycket o göra med uppfostran osv självklart!

Håller med AnnaoMasse om det med dagis där i smeten..+ en del fröknar som jobbar där o vikarier.
Svar på tråden Bålstatråden nr 9