Inlägg från: golftjejen |Visa alla inlägg
  • golftjejen

Bålstatråden nr 9

och jag.......måste bara fråga om någon kan hemsidan till henne i gamla bålsta som säljer/köper begagnade barnsaker. Visst heter det syster yster.....men jag hittar ingen hemsida.....??? Nån som vet?

• golftjejen

Grattis Nötnos! Det verkar vara en vanlig kombination, flyttade också tillbaka hit (är född men bodde bara här tills jag var 3 år ) när min dotter var 7 månader. Vi trivs jättebra!

• golftjejen

Hej,
    Vi kikade också i det området ett tag men tyckte precis som du Annaochmasse att de ser mysigare ut på hemnet än vad de gör i verkligheten. Det där med renoveringsbehov ska man ju inte underskatta då det kan dra iväg väldigt i pris, vi tog dit en privat besiktningsman en gång på ett hus och han kom upp i över 600.000 på ett hus som det var utgångspris 1,8 på......

• golftjejen

ska kanske tillägga att vi nu redan hittat "vårt" hus som vi ska flytta till i juni så det var inte meningen att skrämma någon eller få någon att tro att jag själv kommer att bjuda på detta hus.....

• golftjejen

Vi har hittat ett jättefint hus i Viby så det hoppas och tror jag blir bra (många rum jippie!), jag tycker också att det känns bra att de har egen förskola och skola som är lite mindre än tex futurum där jag misstänker att våra barn skulle hamnat annars.

Men det känns dock lite tråktigt att lämmna Skörby Förskola där vi trivts så bra men för att lilltjtjen ska hitta lite nya kompisar i Vibyområdet så har vi bestämt att vi flyttar över henne nu direkt efter sommaren (annars kunde hon fått gå kvar i Skörby och bli överflyttad när hon fyller 6 år).

• golftjejen

Hej,
    Vart tog alla vägen? Hoppas vi får lite vårvärme i helgen så man kan njuta lite av att vara ute. Idag ska jag ta mina småttingar och äta pannkaka på Åbergs det är mycket uppskattat av 3-åringen. Tänk vilket bra påhitt den där trazankojan, önskar att det fanns lite fler såna kombinerade lekområden/fikaplatser. Kanske nån har nåt bra tips, har någon varit på Nikkis eller vad det heter?

• golftjejen

Anni G skrev 2008-04-11 09:54:58 följande:

I helgen ska vi på minisemester utan barn. Vi har bokat weekendpaket på Friiberghs Herrgård. Ska bli skönt att komma i väg och bara vara och att få sova en hel natt utan att någon sparkar en i ryggen och vill ha välling  Har någon varit på Friiberghs Herrgård? Jag vet egentligen ingenting om stället mer än att det ligger hyfsat nära.Jag har varit såååå trött den senaste veckan både på jobbet och hemma så jag behöver verkligen vila.
    Har bara spelat på golfbanan och då går man ju förbi den och det ser verkligen mysigt ut. Vilken bra idé....., jag/vi är verkligen urusel på att sticka iväg själva....borde man ju göra för att få lite egen/gemensam tid. Får man fråga vad priset är? Är det en natt lö/sö eller? Vad ingick då?

Trevlig helg!
  • golftjejen

Hej
    Vi flyttar ju som sagt snart från Skörby till Viby så nu blir det ju en dagisplats ledig på Skörby efter sommaren.......

Vi har trivts jättebra på vår avdelning även om man nu som lite "rutinerad" (ironi...) mamma kan konstatera att man kanske var alltför lyrisk i början när vi fick plats på Skörby förskola .... visst finns det fel och brister och allt handlar ju tyvärr oftast om pengabrist och det kan ju tyvärr ej personalen styra över.... ibland kan jag dock tycka att de små liven har lite väl stor frihet och personalen lite dålig koll...

Min dotters kompis knallade helt enkelt ut på parkeringen för 2 veckor sedan och det tog en stund innan de märkte det.....då hade jag och många andra förälldrar sagt till ang den usla grinden som barnen nu kommit på att det bara är att lyfta på pinnen och luta sig mot den så öppnas den ju ........

• golftjejen

Hej alla,
    Nu är vi äntligen på plats i nya huset i Viby och det är så skönt så..... efter 111 (tusen) söndagsvisningar och massor av timmar på hemnet så känns det så skönt att äntligen hittat det vi ville ha. Här är mysigt skönt och lungt (precis som det var i skörby)! Lilltjejen får byta efter sommarlovet till sitt nya dagis i Viby. Visst är det en process att flytta men överlag tycker jag det gått himla bra!

Tråkigt att höra om alla köer till förskolorna, har en släkting som jobbar som förskollärare men hon sa tvärtom att det var få i kö....? Måste nog fråga henne igen, är det så här knasigt fast ni ställt de i kö innan, är det 4 eller 6 månader innan man ska köa? Eller är det för att ni är nyinflyttade och vill ha plats "direkt"?

Svar på tråden Bålstatråden nr 9