Inlägg från: annalena81 |Visa alla inlägg
  • annalena81

Bålstatråden nr 9

SÅ underbart väder ute... bara att njuta för snart kommer det säker en släng av snö eller nått Räcka ut tungan

Ikväll blir det premiär grillning här hemma, kan tänka mig att grill lukten kommer ligga tät i många områden.
    Ska sätta sonen bak på cykeln idag och utforska området lite, har ju inte gjort det så mycket än.

Ha en trevlig helg

• annalena81

Cilla R- Min som går hos dagmamma i hagviken och det är verkligen SÅ bra. Innan jag fick dagmamma så gick han på dagis och jag va väldigt anti mot dagmamma... men nu har jag helt ändrat mig och jag vill aldrig att mina barn ska gå på dagis.

Hagviken är dock en bit från Skörby..... Men kolla upp om det finns dagmammor närmare om du vill ha det.

Lycka till och välkommen till Bålsta!

• annalena81

Cilla R- kolla upp om det kanske finns någon plats hos dagmamma... är ju ett alternativ som vi är VÄLDIGT nöjda med.

• annalena81

EAJ-
    Vår son går hos dagamamma i hagviken, här finns det 2 st och dom samarbetar så mycket dom kan. Tycker det är TOPPEN att ha honom där och dotterna ska självklart oxå börja där sen.
    Innan vi flyttade hit gick Leo på dagis (iofs så hann han bara gå i 7 v) och det har alltid varit ett självklart val för mig men så när vi flyttade fanns det plats hos dagmamman och vi va i behov av plats omgående å tog det vi fick.

Kan säga att jag kommer inte låta mina barn gå på dagis utan till dom ska börja på 6 års kommer det vara dagmamma.
    Dom är ute massor (oftast från 9-11 och sen även på em) varje ons är dom i skogen, varje tis på smultronstället (en gammal dagislokal) sen vissa dagar tar dom med sig lunch och äter den i skogen, vid vattnet eller grillar i lekparken.
    Leo har nu gått där sen sept 07 och han har varit sjuk 3 ggr. Det är inte allt lika mycket baciller där som på dagis eftersom dom är färre.

Jag säger inte att dagis är dåligt men det är längre inte ett alternativ för oss. Dagis har oxå massor av fördelar som inte dagmamman har. det fins alltid för och nackdelar med både dagis och dagmamma.

Sen finns det ju oxå självklart bra och mindre bra dagmammor, mem dom som är här i hagvikem tycker jag är toppen!!!! vet inte riktigt hur många det finns här i bålsta, finns några i viby oxå vet jag.

Bara att fråga mer om du undrar!

Svar på tråden Bålstatråden nr 9