• Magnoliaa

Byter kille ofta?

Jag har en tjej på snart 16 som har haft flera killar det sista året. Det verkar som att förhållandet varar i 3-4 månader sedan tröttnar hon och gör slut. Är det normalt i denna ålder? Hon har haft 3 killar det sista året. Hon har samtidigt många killkompisar som kommer hem och ibland ringer. Visst är hon mycket söt och populär, men är det vanligt att byta så ofta? Jag hoppas att hon kan stadga sig när hon hittat rätt!Tycker synd om killarna som blir svikna.

• Svar på tråden Byter kille ofta?
  • Csve

o du är helt säker på att det är hon som gör slut?
    kan de vara att hon försöker hålla skenet uppe eftersom dom dumpar henne?

i den åldern vet man ju inte riktigt vad man vill..

?♥ För evigt ♥?man vill
  • Casper04

Jag var likadan i den åldern ända till jag vart gravid och ibland blir det så bara. Man letar efter någon att slå sig ner med men man letar efter fel saker för man tror att det ska vara perfekt allting. Först nu vet jag att ett förhållande är något som man måste arbeta på för att få det att funka. =) Hon är bara som hon är, det som du kan göra för din egen och hennes skull är att hjälpa henne så hon har något skydd mot graviditet hellst p-piller för då kan ingen kille köra med det är så oskönt som dom kör med kondom. =)många gånger är det killen som gör slut och då vill man vara tuff och visa att man inte bryr sig det vill säga att hitta en ny så fort som möjligt.

• Magnoliaa

Nej helt säker är jag inte,men hon är ju inte ledsen. Hon säger bara att han känns fel och att hon får pröva sig fram. Hon verkar inte veta riktigt vad hon vill än. Tjejkompisarna håller hon fast vid troget. Hon har tre bästisar som hon har känt sedan dagis.

• Magnoliaa
    Casper04 skrev 2008-03-06 19:19:41 följande:
    Jag var likadan i den åldern ända till jag vart gravid och ibland blir det så bara. Man letar efter någon att slå sig ner med men man letar efter fel saker för man tror att det ska vara perfekt allting. Först nu vet jag att ett förhållande är något som man måste arbeta på för att få det att funka. =) Hon är bara som hon är, det som du kan göra för din egen och hennes skull är att hjälpa henne så hon har något skydd mot graviditet hellst p-piller för då kan ingen kille köra med det är så oskönt som dom kör med kondom. =)många gånger är det killen som gör slut och då vill man vara tuff och visa att man inte bryr sig det vill säga att hitta en ny så fort som möjligt.
    Jag har talat med henne om att skydda sig, men tycker att det är vissa risker med p-piller. Vet en tjej som fick blodpropp i ögat när hon var 20år.
  • Casper04

Det är väl bara om man hamnar i riskzonen? annars så rekommenderar jag p-stav.

• abnocto

Pratade med min tonåring igår och preventilmedel är inget hinder för att ha sex. "det är bara att ta ett dagen efter-piller". Jösses, jag var så besviken av denna inställning och att byta pojkvän ofta. Tycker de gott kan avvakta och lära känna varandra först innan de går till sex men jag kanske är gammalmodig (som hon säger att jag är). Plus att så fort de har en ny pojkvän ska det sovas över och det är inget jag uppmuntrar, men då fick jag en utskällning igen "de är vuxna och kan själva ta ansvar".
    Stackars 15 o 16 åringar!

• Leopi

Tror inte du ska oroa dig. Kän det som bra att hon ser sig om och är kräsen med killarna att hon inte är tillsammans med dem av bekvämlighet. Tror det är jättebra så länge hon inte går till sängs med alla och då menar jag med de som kallas killkompisar.
    Tycker du ska prata med henne och höra hur hon tänker kring det här med killarna och säg att du oroar dig men att du tycker det är bra att hon inte nöjer sig. Du vill väl att det ska bli en självständig kvinna. Det är inte speciellt vanligt att stadga sig i den åldern. Det kan ta många år ännu innan hon ens börjar närma sig att stadga sig och då är det det bästa för henne. Som sagt så till vida att hon inte blir lösaktig. Men 3-4 månader med samma kille räknas inte som jättekort i hennes ålder. Hoppas du känner dig lite betryggad med mitt svar. Kan även tipsa om att om hon inte går till en ungdomsmottagning redan så hjälp henne att gå dit. Där kan hon kanske prata så hon inte gör något misstag och även prata preventivmedel. Fråga inte om hon vill ha kondomer utan köp det bara till henne. Om du oroar dig. Kondomer är inte till att uppmuntra men bättre att hon är säker än inte vågar fixa själv och tar risker. Men allt det kan de hjälpa till med på ungdoms mottagningen. Du kan ju ringa dit annars och fråga om tips. Om det nu är sex du oroar dig för då hon byter kille "ofta". :)

Svar på tråden Byter kille ofta?