• Svar på tråden Vilka här röstar på SD ?
  • Sniglar och Krut

    Jag har diskuterat mycket politik på hobbynivå med andra människor som befinner sig på samma nivå.
    Ingen sverigedemokrat i det här landet lyckas på något sätt övertyga om nånting.
    Det klarar ju till och med en sosse av.
    Men inte en SD.

    Det som kännetecknar en sverigedemokrat är att han eller hon inte kan stava, inte kan prata om annat än invandringen och inte kan svara på frågor som rör tex ekonomi eller på något sätt kan argumentera för sin sak.
    Det är utsatta människor.
    Mobbade skolungar som aldrig nådde fram.
    Som aldrig fick dansa på discon.
    Som aldrig fick åka moppe med det tuffa gänget.
    Som aldrig fick ta en tjej på brösten.
    Som aldrig diskuterade hur världen ser ut vid matbordet hemma.
    De utsatta barnens revansch.
    Och nu ska någon få skit.
    Nu ska någon få smaka hat och idioti.
    Det är lätt att tänka enkelspårigt om man inte orkar tänka.
    Det är lätt att infinna sig i ledet och tycka att man funnit en gemenskap.

    Sparka inte på mupparna.
    Krama om.
    Ty de behöver kärlek för att finna den rätta vägen.
    Vi borde alla adoptera en varsin sverigedemokrat och göra folk av muppen.
    Det borde vi.
    Som ett kollektivt ansvar.
    Det borde vi.

    Jag kan ta Jimmie Åkesson.
    Han kan få lägga sitt huvud i mitt knä så kan jag sjunga visor för honom.
    Läsa Astrids böcker och låta honom kladda ihop en tigerkaka i köket.


    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • vagabond77

    Hahah, det var det roligaste jag läst på länge, och ja kanske ett bra steg i riktingen mot att uppnå en bättre integration. De gör ju allt de kan för att motarbeta den. :)

    Sniglar och Krut skrev 2008-03-13 04:45:57 följande:


    Vi borde alla adoptera en varsin sverigedemokrat och göra folk av muppen.
  • vagabond77

    Ja, det är en hel radda med konstiga och rent förkastliga förslag, om man läser deras "invandringspolitiska" program. :)


    Bergelmer skrev 2008-03-13 00:09:10 följande:
    o.O Då skulle jag t ex inte kunnat gift mig med min nuvarande fru. okej, där tappade SD mig =) Fuck 'em
  • EllieK
    Skalmsta skrev 2008-03-12 22:26:27 följande:
    Samma fråga borde väll ställas till V, Mp och Kd...
    Det kanske jag gör om de startar en tråd.
  • Emmen

    Sniglar och Krut skrev 2008-03-13 04:45:57 följande:


    Vi borde alla adoptera en varsin sverigedemokrat och göra folk av muppen.
    Om man skriver:
    "Vi borde alla adoptera en varsin socialdemokrat och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin vänsterpartist och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin folkpartist ["mitt" parti] och göra folk av muppen.", skulle det vara lika kul? Förmodligen för var och en som inte samtycker med det parti man väljer att stoppa in i meningen.

    Man kan gå vidare till andra ideologiska grupperingar med starka övertygelser:
    "Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin djurrättsaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin feminist och göra folk av muppen."

    Man kan ta ett steg till och gå in på ideologiskt sammanhållna grupperingar med särställning inför lagen:
    "Vi borde alla adoptera en varsin Plymouthbroder och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin muslim och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsitt Jehovas vittne och göra folk av muppen." etc

    Är det fortfarande kul? Antagligen för en del men inte för andra. Är det nedsättande. Rå humor kan ju låta nedsättande ibland, och fortfarande vara kul.
  • EllieK

    Mitt problem med SD : Jag har ändå ett tjugotal personer i min nära krets som beslöt sig rösta på dem. Några släktingar, några grannar, några bekanta. Jag har frågat varför - av ren nyfikenhet - ut kommer samma svar på bredaste skånska : "Ähh, det måste bli stopp på dom hära muslimerna" Men seriöst??!! Fint att driva Sverige med den politiken

  • Sniglar och Krut
    Emmen skrev 2008-03-13 09:13:39 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-03-13 04:45:57 följande: Om man skriver:"Vi borde alla adoptera en varsin socialdemokrat och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin vänsterpartist och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin folkpartist ["mitt" parti] och göra folk av muppen.", skulle det vara lika kul? Förmodligen för var och en som inte samtycker med det parti man väljer att stoppa in i meningen.Man kan gå vidare till andra ideologiska grupperingar med starka övertygelser:"Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin djurrättsaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin feminist och göra folk av muppen." Man kan ta ett steg till och gå in på ideologiskt sammanhållna grupperingar med särställning inför lagen:"Vi borde alla adoptera en varsin Plymouthbroder och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin muslim och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsitt Jehovas vittne och göra folk av muppen." etcÄr det fortfarande kul? Antagligen för en del men inte för andra. Är det nedsättande. Rå humor kan ju låta nedsättande ibland, och fortfarande vara kul.

    Det är kul så länge man håller med, sen blir det inte kul.
    Det säger sig självt och det är inte konstigt.


    Jag kan kalla en socialdemokrat för mupp och fortfarande tycka att det fyller sin funktion, samt en miljöpartist, och en vänsterpartist, till och med en kristdemokrat fast de ingår i den allians jag gillar.


    Jag kan tycka att det är roligt om en moderat blir kallad mupp också, jag kan tycka att det är roligt om jag blir det.


    Jag är inte så känslig.


    Är man däremot det, känslig alltså, då kan det ha blivit tråkigt för längesen.


    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • smoothiz
    Smillan 77 skrev 2008-03-12 19:36:03 följande:
    Tror de e ND som hon syftar på..
    nej! det e SD..ska hitta länken i en annan tråd..återkommer
    Have you ever seen the world through someone else`s eyes?..
  • smoothiz
    EllieK skrev 2008-03-13 09:15:16 följande:
    Mitt problem med SD : Jag har ändå ett tjugotal personer i min nära krets som beslöt sig rösta på dem. Några släktingar, några grannar, några bekanta. Jag har frågat varför - av ren nyfikenhet - ut kommer samma svar på bredaste skånska : "Ähh, det måste bli stopp på dom hära muslimerna" Men seriöst??!! Fint att driva Sverige med den politiken
    dom spelar ju på islamofobin...det e liksom deras grej...
    Have you ever seen the world through someone else`s eyes?..
  • meuf
    Emmen skrev 2008-03-13 09:13:39 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-03-13 04:45:57 följande:
    Om man skriver:"Vi borde alla adoptera en varsin socialdemokrat och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin vänsterpartist och göra folk av muppen." eller "Vi borde alla adoptera en varsin folkpartist ["mitt" parti] och göra folk av muppen.", skulle det vara lika kul? Förmodligen för var och en som inte samtycker med det parti man väljer att stoppa in i meningen.Man kan gå vidare till andra ideologiska grupperingar med starka övertygelser:"Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin djurrättsaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin miljöaktivist och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin feminist och göra folk av muppen." Man kan ta ett steg till och gå in på ideologiskt sammanhållna grupperingar med särställning inför lagen:"Vi borde alla adoptera en varsin Plymouthbroder och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsin muslim och göra folk av muppen." och "Vi borde alla adoptera en varsitt Jehovas vittne och göra folk av muppen." etcÄr det fortfarande kul? Antagligen för en del men inte för andra. Är det nedsättande. Rå humor kan ju låta nedsättande ibland, och fortfarande vara kul.
    Rått, jag tyckte det var ett under av empati. Åtminstonde inget i stil med "äh ut med dom, dom hör inte hemma här!"
  • övergiven pappa

    alla vill väl rösta på sd, det är ju det enda partiet som har en ny och öppen politik, som kan tillföra alla något nytt!

  • Bergelmer

    övergiven pappa skrev 2008-03-17 00:54:46 följande:


    alla vill väl rösta på sd, det är ju det enda partiet som har en ny och öppen politik, som kan tillföra alla något nytt!
    Skulle bara tillföra problem för mig och min fru.
  • Blossi
    övergiven pappa skrev 2008-03-17 00:54:46 följande:
    alla vill väl rösta på sd, det är ju det enda partiet som har en ny och öppen politik, som kan tillföra alla något nytt!
    Det nya skulle isf vara att man driver Sverige till fördärv. Har man bara en punk på sin agenda och tror att man kan driva politik är okunskap i. Vill du att Sverige ska gå ur EU? För det står väl också med i partiplanen.
    Brist på information skapar spekulation
  • vagabond77

    Hur kan en politik tillföra alla något nytt, när den handlar om att isolera Sverige från omvärlden?

    övergiven pappa skrev 2008-03-17 00:54:46 följande:


    alla vill väl rösta på sd, det är ju det enda partiet som har en ny och öppen politik, som kan tillföra alla något nytt!
  • Anders3000

    Övergiven pappa!!

    "ny och öppen politik"????? what?? Dom e ju sketakonservativa?? Kanske borde läsa in dig på några olika ismer

  • delta66

    Har Röstat SD och senaste 2018 Blev Det NORDISKA MOTSTÅNDSRÖRELSEN och Kommer Så Bli...


    sex
Svar på tråden Vilka här röstar på SD ?