Inlägg från: MammatillMeja |Visa alla inlägg
  • MammatillMeja

Vad kostar en ...

oj..en grillad pulla i denna familj(2 vuxna å en ettåring) räcker bara till en måltid..iofs kanske jag är lite väl oekonomisk när jag rensar den,men hatar det slajmiga köttet,fyfan...

39.90 kostar det här...

• MammatillMeja
    ReRant skrev 2008-03-06 21:47:39 följande:
    nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:00:28 följande:
    Ber så mycket om ursäkt från djupet av mitt hjärta för att denna otroligt viktiga diskussion om vad en färdiggrillad kyckling kostar i andra butiker, i helt andra delar av Sverige, stördes av detta lilla sidospår. Låt oss direkt återgå till vad folk betalar för sin kyckling!Jag betalar ibland 30 kronor. Hur förändrar det din vardag?
    hahaha
  • MammatillMeja

vad spelar det för roll om man utvecklar denna kycklingfråga??det blir ju genast mer ok att betala en femtiolapp för kycklingen om den räcker till två måltider?????????

det är ju högst relevant hur MYCKET du får för dina 44.90???
    en måltid=dyrt. två måltider=inte dyrt.

eller hur???

• MammatillMeja

jamen du frågade ju om det inte var svinigt dyrt med 44.90 för en grillad kyckling?!

jo för min familj där det räcker till en måltid tycker JAG det är dyrt.men i de familjer där den räcker två måltider, är det ju inte dyrt, eller hur?

• MammatillMeja
    annca skrev 2008-03-07 15:08:41 följande:
    Har nog aldrig köpt till styckpris, utan till kg-pris..., så om det är en kyckling stor so en mindre kalkon är det inte dyrt, men om det är en liten som en vaktel, då är det dyrt.
    ja gud ja,det är ju oxå en faktor icke att förglömma=)
  • MammatillMeja
    TheMilky skrev 2008-03-07 15:05:20 följande:
    Jisses, hur fan kan en diskussion om en kyckling balla ur? FL i högsta grad ;D
    jag tycker det mest intressanta är att det finns dom som orkar jaga upp sej över att en kycklingtråd inte höll sej till den exakta frågeställningen=)
Svar på tråden Vad kostar en ...