Inlägg från: nicke nyfiken76 |Visa alla inlägg
  • nicke nyfiken76

Vad kostar en ...

...grillad kyckling där du brukar handla? Skulle köpa en idag, men jag ändrade mig. Den kostade 44.90:-

Är inte det svinigt dyrt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 21:15
    Jag frågade INTE hur många portioner du anser att en kyckling räcker till. Jag frågade vad en kyckling kostar!

• Svar på tråden Vad kostar en ...
  • nicke nyfiken76
    mysrester skrev 2008-03-06 20:04:20 följande:
    Det är väl inte så dyrt? Räcker ju till hela familjen, kanske t.o.m i 2 dar..Jag tror normalpris för en grillad kyckling är omkr. 60kr där jag handlar.
    Räcker i 2 dagar, till hela familjen? Är det bara du i din familj?
  • nicke nyfiken76
    ReRant skrev 2008-03-06 21:47:39 följande:
    nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:00:28 följande:
    Ber så mycket om ursäkt från djupet av mitt hjärta för att denna otroligt viktiga diskussion om vad en färdiggrillad kyckling kostar i andra butiker, i helt andra delar av Sverige, stördes av detta lilla sidospår. Låt oss direkt återgå till vad folk betalar för sin kyckling!Jag betalar ibland 30 kronor. Hur förändrar det din vardag?
    Men det var faktiskt inte det jag frågade. Jag ville inte veta hur länge en kyckling räcker hos er, jag ville veta vad den kostade. Om du vill så kan jag börja skriva i alla dina trådar om något helt annat än det frågan handlade om. Blir det bra?
  • nicke nyfiken76
    mysrester skrev 2008-03-06 21:55:52 följande:
    nicke nyfiken76 skrev 2008-03-06 20:00:28 följande:
    Jisses vad grinig du var då. Jag ber också så hemskt mycket om ursäkt att jag överhuvudtaget skrev i din tråd. Ska aldrig mer göra det misstaget.
    BRA!!!
  • nicke nyfiken76
    MammatillMeja skrev 2008-03-07 08:57:34 följande:
    vad spelar det för roll om man utvecklar denna kycklingfråga??det blir ju genast mer ok att betala en femtiolapp för kycklingen om den räcker till två måltider?????????det är ju högst relevant hur MYCKET du får för dina 44.90???en måltid=dyrt. två måltider=inte dyrt.eller hur???
    Oj då vilken tråkig stämning det är i denna tråd. Men det var fortfarande inte det jag frågade om.
  • nicke nyfiken76
    MammatillMeja skrev 2008-03-07 09:09:50 följande:
    jamen du frågade ju om det inte var svinigt dyrt med 44.90 för en grillad kyckling?!jo för min familj där det räcker till en måltid tycker JAG det är dyrt.men i de familjer där den räcker två måltider, är det ju inte dyrt, eller hur?
    Det håller jag väl med om, men jag frågade inte till hur många måltider en kyckligen räcker hemma hos andra. Jag frågade vad den kostar!!!
  • nicke nyfiken76

jennie ellie skrev 2008-03-07 09:13:14 följande:

Jag tycker nog att det är du som bidrar till den stämningen på egen hand tyvärrnicke nyfiken76 skrev 2008-03-07 09:07:41 följande:
    Bara för att jag förtydligade i TS vad jag menade så har jag fått en hel massa spydiga kommentarer. Så det är nog bra mitt fel. Det har du rätt i.
  • nicke nyfiken76
    MammatillMeja skrev 2008-03-07 15:53:04 följande:
    jag tycker det mest intressanta är att det finns dom som orkar jaga upp sej över att en kycklingtråd inte höll sej till den exakta frågeställningen=)
    Ja, visst är jag intressant som orkar jaga upp mig över det.
Svar på tråden Vad kostar en ...