• MayCai

Miranda...?

Hej hopp,
    jag väntar nr 4 och funderar en hel del på namn så klart.

Vad tycker ni om Miranda?
    Passar det till närmsta systern som heter Mina?
    Pojknamn just nu är Malte, Viggo, kommer inte på nåra fler just nu..

En annan fråga är om det är "konstigt" att 3 av 4 har namn som börjar på M och 1 inte? Jag bryr mig nog inte men ändå.

Och en sista fråga, nr 3(Mina) fick mitt favvo namn som andra namn för min man ville ha ett annat tilltalsnamn och jag gav med mig...jag trode inte att det skulle bli några fler barn men nu ångrar jag mig lite för om det blir en tjej skulle ju hon kunna heta det.
    Kan man döpa henne iså fall till samma namn som Mina heter i andra namn?

• Svar på tråden Miranda...?
  • Milda79

Miranda är fint. Min dotter heter Mira som är en kortform av Miranda

• Milda79

Glömde skriva.. ja jag tycker du kan döpa barnet till storasysters andra namn!

• MayCai

Milda79:
    Tack för svaret, jag känner mig kluven om att döpa henne till Mina´s andra namn, dels älskar jag namnet dels känns det som det är Mina´s namn nu.

Ja ja vi får se, det kanske är en kille och då är problemet själv löst:)

• Milda79
    MayCai skrev 2008-03-06 21:12:44 följande:
    Milda79:Tack för svaret, jag känner mig kluven om att döpa henne till Mina´s andra namn, dels älskar jag namnet dels känns det som det är Mina´s namn nu.Ja ja vi får se, det kanske är en kille och då är problemet själv löst:)
    Vad är andra namnet då?
  • spöke

Miranda är fint. Men alla Minas bokstäver finns i namnet, så det är rätt likt.

Jag tycker absolut du kan återanvända Minas andranamn. Man använder ju ändå aldrig dem. Vad är det för namn? *nyfiken*

• MayCai

Spöke:
    Det är Tuva som är mitt favvo namn...
    ja vet det är ganska vanligt nuför tiden, men jag har tyckt om det i så många år så när jag "hittade" det var det inte lika vanligt alls.
    Det var en av anledningarna till att Mina fick heta Mina istället. Så det kanske är bättre med ett mer ovanligt namn till?
    Vad tycker du?

Även om alla bokstäverna finns med så är det ett helt annant namn tycker jag, Mina är mjukare och framför allt kortare, jag tycker att det låter ganska fint ihop.
    Jag är allergisk mot namn på syskon som är för lika, så det är bra om att du säger vad du tycker så får jag smaka lite till på det...
    Idag såg jag på TV tvillingarna Sara och Tara, men allvarligt..!

• Twinkiie

Tycker Mirelle e finare men Miranda e vackert det med

• MayCai

Mirelle är sött men passar inte riktigt in i syskonskaran tycker jag. Tack ändå...

• spöke

TS: Ja, men om du ska matcha riktigt ordentligt så röstar jag för Dina. Mina och Dina, hihi.

Närå, jag tycker inte heller om "Piff & Puff"-namn på syskon. Eftersom dina andra barn har namn med två stavelser låter det snyggt när man kombinerar med ett trestavigt namn.

Håller med dig om att Tuva är väldigt fint. Mjukt.

Säg bara till om du behöver förslag eller synpunkter. En namnnörd som jag står alltid till tjänst.

• MayCai

Spöke
    Tack du lär se mer av mig här de närmsta månaderna...
    jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

• spöke

TS: Hihi, det ser jag bara fram emot. Det är mitt kall i livet att ha koll på namn. Det är bara att skriva till mig om du vill diskutera.

Svar på tråden Miranda...?