• 3stjärnor

hur många kilo är du uppe i?

hej liten nyfiken fråga bara dom som vill avslöja får gärna det
    väntar mitt 2a barn å är i vecka 23 å har gått upp 6 kg känner mej stor å fet
    gick upp 14 med lea...
    hur mycke är "normalt" runt vecka 23?
    äter mycke choklad å glass så får väll skylla mej själv men blir så lissen när jag ställer mej på vågen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 16:36
    va hos barnmorskan igår är i vecka 28 å har gått upp 9kg nästan 10 kg hon tyckte jag skulle tänka lite på vad jag stoppar i mej... blev nästan lissen så igår å idag försöker jag verkligen att inte äta massa skräp men det är inte lätt :-/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 12:49
    var hos bm igår igen är nu uppe i 12 hehe var ska jag sluta? 6juli bf så har ju ett tag kvar med antagligen många kilon att plussa på.. snyggt nu till sommaren

• Svar på tråden hur många kilo är du uppe i?
  • Ezder

Går väl inte att säga vad som är normalt i en viss vecka... niomanader.se har en viktuträknare där man fyller i längd och startvikt och får en approximerad kurva. Själv har jag gått upp 4 kg i v 24 (efter att först ha gått ned en del och sedan gått upp nästan skrämmande snabbt) och enligt den där kurvan skulle jag kanske ha gått upp 6 kilo nu, för att slutligen landa på +15 kg. Men man kan ju aldrig veta när under grav man skaffar fettreserver och när man står stilla, och hur snabbt man går ned efteråt... Det är bara att vänta och se.

Och visst vore det bra om man kunde avstå från den där chokladen, men, men... Ibland går det ju bara inte ;)

• Nyfiken gul

Står still i vikt efter att ha tappat 4 kg pga illamånde....

Är i vecka 23 och står exakt stilla sedan inskrivningen då jag redan hade tappat 4 kg...

Är dock rejält överviktig och får hjälp via dietist att ha koll på vikten. Så jag vet hur mycket jag kan unna mig utan att gå upp ett enda gram..

Väntar mitt 3:e barn.

• Nyfiken gul
    AnnaKennyLea skrev 2008-03-06 20:48:16 följande:
    hej liten nyfiken fråga bara dom som vill avslöja får gärna det väntar mitt 2a barn å är i vecka 23 å har gått upp 6 kg känner mej stor å fet gick upp 14 med lea...hur mycke är "normalt" runt vecka 23?äter mycke choklad å glass så får väll skylla mej själv men blir så lissen när jag ställer mej på vågen
    Föressten att bara ha gått upp 6 kg är ju jättelite!! 

Bebis, fostervatten, livmoder, ökad blodmängd, navelsträng o moderkaka = ca 10 kg i fullgången tid.. vilket är det man utgår ifrån när man beräknar vikökning.. Sen kan ju det förändras om man tex lägger på sig mycket vätska då kan man räkna på flera kilon till i bara vatten som man sen kissar ut efter förlossningen...

Så andas o ta det lugnt och vet du med dig att du kanske går upp mer så är det väl dags att säga nej tack till glass och sötsaker?
  • jeng

jag går in i v 19 imorgon, ligger ca plus minus noll just nu! Jag har gått ner 4 kg från plus och sedan sista veckorna har jag gått upp det igen!!

jag la på mig 10 kilo under en period jag mådde dåligt i höstas, och började må bättre precis innan jag blev gravid! Jag brukar ha såna svackor och ökningar i vikten, och när jag mår bättre igen så brukar vikten försvinna! Så jag tror det var därför som jag gick ner till en början! Nu har jag börjat gå upp dels för att mitt sötsug är enormt, och matbehovet mycket större nu (mer hunger osv), plus att jag varit väldigt stillasittande (liggande) sedan v 13 pga foglossning!!

Nu har jag iaf äntligen börjat kunna röra lite på mig igen, så kanske viktökningen planar ut lite får vi hoppas, annars kommer jag sluta på måååånga plus :D

• Annica74

Hej hej..
    Barn nr 1: 9 kg
    Barn nu 2: 13 kg
    Barn nr 3 är på väg... är nu i vecka 28 o har gått upp 8 kg o
    gissar på att det blir ca 14 sammanlagt! //annica

• Sofie 84

Hej!
    Har precis gått in i v. 28 och har hittills gått upp 7 kg. Frossar inte i massa onyttigt, men håller ändå inte igen. Har mest fått en liten mage och blivit lite bredare över höfterna.

//Sofie

• Collesmamma

Jag har gått upp 6Kg.. o är i v 21.. är rätt nöjd faktiskt! Var mycket mer med första.. 28kilo efter 40v.. Huvva!

• jannike85

vecka 18 + 0 idag och gick upp 1kg i vecka 17 men sen ner 0.5 så jag har alltså gått upp 0.5kg, Tycker det är väldigt lite, men jag tar säkert igen allt senare

• Carr0n

Sist jag vägde mig hos BM (har ingen våg) hade jag gått upp 9 kg i v25, fast jag väntar tvillingar. Lär väl ha gått upp något kilo ytterligare nu (v28). Tycker mest det syns på min enorma putmage, men är rädd att den ska bli hängig efter förlossningen Fundersam

• hcj

När jag senast var hos bm låg vikten på +6 kg sen inskrivningen. Då var jag i vecka 24.

Svar på tråden hur många kilo är du uppe i?