Om man ska till Rhodos
vart ska man åka då har ni några bra tips?
vart ska man åka då har ni några bra tips?
Lindos, där finns det ett akropolis.
Jag har bara varit till Faliraki och där var det livat värre, fin strand och jättemycket rajtantajtan. Passar nog tonåringar bäst! Lindos var jättefint, men fanns där badstrand? Rhodos stad är ju också fin!
Ja man kan bada i Lindos. Falliraki passar nog kanske bäst att besöka dagtid då, för stranden är jättefin!
Åk till gammla stan i Rhodos stad!!!!
Helt underbart vackert.
Jag var där för 7 årsen, vi var i Rhodos stad.
Vi hyrde motrcykel (vespa om man ej har mc kort) och åkte runt.
Lindos,Faliraki mmm helt underbart.
Men som sagt glöm eja tt gå tilld en gammla stan om du är i Rhodos stad.
ja vi är jätte sugna på Rhodos, gamla stan ligger den precis i närheten eller?
Gamla stan ligger i Rhodos stad. Ganska mysig stad att besöka men det finns ingen bra strand i rhodosstad.
Utelivet i rhodosstad består av en lång bargata och ett enda riktigt discotek, inte så speciellt bra. Man blir snabbt less på utelivet här.
Faliraki har bästa stranden, mycket turistanpassat med de bästa utelivet. Tyckte att all mat som inte är grekiskt var godast här också. Mer varierad shopping tyckte jag också att det var.
Anligt mina vänner som bor i rhodos så är afondu beach den klart finaste, men inte så känd om man vill ta det lugnt
Lindos skall man också besöka.
Skulle jag åka till rhodos igen så skulle jag bo i faliraki och resa därifrån till de olika platserna.
Hyr en bil eller moped och åk runt ön, det är underbart vackert.
Längst ut på den södra sidan finns en underbar plats som heter Prassonissi.
Sedan så är vattenlandet i Faliraki värt ett besök, roligt för både stora och små.
Jag älskar Rhodos!
jaså finns det vattenland i falakari ja då kanske det vore någe..är det långt till Rhodos stad därifrån?
Om jag minns så var det ungefär 30min med buss
Vattenlandet skall ligga strax utanför faliraki, och det finns något tivoli också där.
Jag älskar Rhodos. Det finns många fina stränder mellan Lindos o Rhodos stad. Vi hyrde bil o hade i förväg skrivit ut kartor för att hitta till de olika stränderna. Det var oftast skyltat. Underbara stränder utan massa turister. Tsambika och Anthony Quinn beach är två av dem. Jag tyckte stränderna i Rhodos stad var helt ok.
Rekomenderar liksom andra Gamla stan. Hur mysigt som helst. Vi var där flera gånger o varje gång fanns det en ny liten gränd att utforska =)
God mat o trevligt folk var ett stort +