Jaaa, jag kände att ts i den andra tråden var ute och cyklade minst sagt, hade inte startat här annars ju.
Cerdrica skrev 2008-03-08 14:54:40 följande:
Har inte läst svaren i tråden men du milde tid vilken konstig inställning! Faktiskt. Skulle man lagstifta mot detta menar TS eller? Vilka andra personer skulle inte ha laglig rätt att söka upp en viss person? Eller är det bara adopterade som ska beläggas med kontakt-förbud?! Suc, suck, jag tycker nog TS i den tråden inte riktigt har funderat igenom vad hon säger. Ett samhälle där vissa grupper av människor inte tillåts leta efter/kontakta andra grupper vill inte jag vara del av, tack. Självklart tycker jag att alla adopterade, inklusive min son, som känner ett behov av det, ska försöka hitta sina biologiska föräldrar/släktingar. Man vet inte vilka reaktioner man får, visst, men det är ju en annan sak. Om en biologisk förälder absolut inte vill bli kontaktad kan ju hon/han skriva ner varför och se till att barnet får den här informationen när det blir vuxet. Då får ju barnet en förklaring i alla fall och i många fall är det kanske främst det man önskar.