• Stengatan

Ingerfära farligt under graviditet?

Hittade en hus kur med ingerfära i här på familjeliv som skulle hjälpa till att säta igång förlossningen. Sen gick jag in på en sida som heter allt om barnm tror jag, där det stod att ingerfära skulle vara farligt för barnet... Är det någon som vet om detta stämmer? Vet inte om jag vågar dricka det nu. Man tycker ju iå fall att det borde stå i broshyrerna man får hem från MVC...

• Svar på tråden Ingerfära farligt under graviditet?
  • Skogkatt galning

Förr i tiden användes Ingefära som abortmedel. Men det handlar om riktigt höga doser, men jag vet att jag själv hellre undviker det i mängder. Finns liksom ingen anledning att ta ingefärskapslar (då blir det ju koncentrat). Även om jag vet att hälsokosten faktiskt säljer ingefärskapslar för att motverka illamående.

Visst finns det många som har ätit mycket ingefära under graviditeten men tja jag skulle inte göra det.

• hannelelle

om det är den studien jag tänker på (från danmark) gällde det om man åt flera påsar ingefära om dagen...

om man äter ingefära som krydda är det ofarligt, jag fick tom tips från min BM att äta det mot mitt illamående!

• Stengatan

Ok tack för svaren, kanske ändå struntar i det för säkerhets skull=) är det någon som har något annat tips om hur man kan sätta igång förlossningen?

• Blossi

Jag provade den häxdrycken du talar om med cayenne eller hur?

Jag mådde bara illa efteråt så den hjälpte inte.
    Bebisen kommer när den är "färdig". När har du bf?

Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
  • Stengatan
    Svar på #4
    Har BF 12/3 så det är ju bara några dar kvar nu=) man vill ju som ändå tro att nå ska funka, börjar som vara ganska ivrig nu=)
  • Janne77

Hmm..jag har bara hört att ingefära ska vara bra mot graviditetsillamående. Så emellanåt fick jag i mig endel när jag var gravid.
    Min dotter föddes runt bf och mår jättebra

• M73

färsk annanas påstår en del skall skynda på det hela så jag käkade en annanas om dagen när jag började tröttna på att vänta (ast så tycker jag ju att det är gott också *s*)

• Finasteunge

Ja drak en massa hallonblandte men det funkade inte på mig och som andra säger bebben kommer när den känner sig färdig för att se ljuset.

Jesper 070816
  • Nikas

Hoppas jag verkligen inte! Jag älskar sushi och ber alltid om extra ingefära OCH tar sambons med :D

Svar på tråden Ingerfära farligt under graviditet?