• immali

Varför kommer Irene Huss-filmerna inte i samma ordning som böckerna? (Tatuerad torso o.s.v.)

Jag undrar om någon vet hur det kommer sig att Irene Huss-filmerna inte kommer i samma ordning som böckerna? Jag har bara läst de två första, men vill inte se den första filmen än då jag inte läst boken. Den är ju nummer tre på listan?

Böckerna har ju ändå en kronologisk ordning när det gäller vad som händer i de olika karaktärernas liv.

Har googlat som en tok men inte hittat någon info om detta..

• Svar på tråden Varför kommer Irene Huss-filmerna inte i samma ordning som böckerna? (Tatuerad torso o.s.v.)
  • lugnåsbo

oj vilken ordning kommer dom i då?
    jag har nyss läst tatuerad torso för jag trodde den var först?

• Elli47

Ingen aning men en teori kan ju vara att de har filmats pga sin popularitet, dvs att just boken Tatuerad Torso har sålt bäst!

• immali

Tatuerad torso är skriven som nummer tre. Det stämmer säkert att den är den populäraste, eller kanske lämpar sig bäst för bio. Jag har inte läst den än, därför vill jag ju inte se filmen.

Men jag tänker mig att det borde ställa till det lite att filmatisera böckerna i fel ordning, då det ändå händer saker i karaktärernas liv som då hamnar i fel ordning.

Svar på tråden Varför kommer Irene Huss-filmerna inte i samma ordning som böckerna? (Tatuerad torso o.s.v.)