Inlägg från: Mary Lo |Visa alla inlägg
  • Mary Lo

Barnprogram vi saknar.......

Har inte läst tråden (men lycklig över den!) men jag minns ett program som var uppbyggt av målade bilder på en pojke som cyklade på en stor stor gammaldags cykel. Och träden var sådär 70-tals runda och det var nån jävla papegoja med och allt var helskumt verkligen.

Ingen som minns detta? Nån? Nej? Nej.
    Mucósus orificium.
  • Mary Lo

Haha! Manne! Nej det var inte honom jag tänkte på. Men fan vilken ångest jag fick av honom. Framför allt när han cyklade och cyklade men aldrig kom någon vart. Och när han sa: BANAAAN!! och höll i en banan. Aah!

K som i katt skrev 2008-04-17 22:37:52 följande:
    Mary Lo kanske tänker på program med clownen Manne. Jag minns att han satt på en cykel och trampade och så rörde sig bakgrunden. Länken till ballongen spricker på Youtube leder vidare till en  massa mer nostalig som t ex Mumlan och Himmel och pannkaka. Se och njut!
    Inte Slas heller. Fasen också. Jag har frågat om detta barnprogram i hela mitt liv men ingen kommer ihåg det. Börjar fundera på om det bara var en dröm alltihop...
    DorisDaisy skrev 2008-04-17 06:53:45 följande:
    Låter som något han "Slas" var berättare till...Mary Lo skrev 2008-04-16 23:13:27 följande:
    Mucósus orificium.
  • Mary Lo

Tårtan saknar jag jättemycket.

Mucósus orificium.
Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......