• Ancilla

Boendetips på Koh Lanta?

Eftersom vi verkligen vill ha värme denna sommar funderar vi på att åka till Thailand i juni. Lite tråkigt att lämna vackra Sverige då men man vet ju inte om det blir badvarm här. Har läst så mycket om att Koh Lanta är så underbart så vi funderar på att köpa en flygstol till Krabi och sedan ta oss vidare till Koh Lanta.
    Ni som varit där, kan ni tipsa oss om prisvärda, barnvändliga boenden?
    Vi har en tjej som kommer att vara c:a 19 månader då. TAr också tacksamt emot tips på webbsidor där man kan finna vettiga boenden i Thailand.

Ancilla

• Svar på tråden Boendetips på Koh Lanta?
  • inoka

Har varit i kho lanta en längre tid och bodde på
    lanta garden hills
    Jätte fint med olika boendehus i olika prisklasser.
    Sen är good days bra, ligger vid stranden long beach
    Garden ligger ca 300m upp på land vid long beach. De har 2 stora pooler..

• åsis

Vi var där i februari. Bodde på White Rock Hotel and spa och där ingick extrasäng och resesäng i familjebungalow. Toppen!

Vi bodde mitt på ön där stranden är underbar! Inte alls tätt mellan badarna och botten superfin utan stena.

Ett tipps är också Clean Beach Hotel, båda går att söka på internet.

• Vorbodi

bee garden tycker jag är trevligt! Har bott på många andra hotell på lanta men bee är trevligt, litet, familjärt och billigt.

Det är enkelt att ta sig till Koh lanta även från Phukets flygplats, biljetterna dit är oftast billigare...

• Videung

Hej, tycker inte att ni ska välja Koh Lanta om ni vill till Thailand mitt i sommaren. Då är det bättre att åka till ex Koh Samui, som har betydligt bättre väder den tiden... Koh Lanta är bättre på vintern! Båda ställerna är kanonfina.

• HelenS

Vi kom precis hem därifrån och bodde på southern lanta resort. Inget lyxboende, men prisvärt, precis vid stranden. Vi är nöjda, de hade ikea barnstolar! Men få solstolar.

Svar på tråden Boendetips på Koh Lanta?