Inlägg från: Sportsterforever |Visa alla inlägg
  • Sportsterforever

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Vilken bra tråd detta är!

Själv ska jag träffa läkare på mvc om drygt två veckor och då ska jag tala om att efter funderingar vill jag ha planerat kejsarsnitt. Har redan ett gjort ett planerat snitt men för 8 år sedan pga att sonen låg med fotsäte. Men under snitt visade det sig att min livmoder inte bara är hjärtformad utan tvådelad och utifrån detta känner jag mig tryggast om jag även denna gång blir snittat.
    Förra gången vi träffade den här läkaren som jag ska träffa nu igen talade hon sig varm för vaginal förlossning - trots min medicinska bakgrund, detta har gjort mig lite irriterad då jag inte förstår varför??
    Med tanke på ärrbildning sen förra snittet, risker för att moderkakan växt in i det ärret och sprickningsrisk vid en vaginal förlossning fattar jag inte varför de ska få en att "försöka" när det ändå kanske slutar med akutsnitt?
    Jag hoppas verkligen att läkaren inte är envis när vi ska träffas andra gången utan kan förstå att en positiv upplevelse för mig (oss) blir genom kejsarsnitt o ingenting annat!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.