Inlägg från: Supertesco |Visa alla inlägg
  • Supertesco

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej på er! Det här verkar vara en bra tråd! Jag är inne i mitten på v. 33 med andra barnet och ska iväg på läkarbesök angående snitt i morgon. Min förra förlossning var hemsk och jag vill verkligen inte föda vaginalt en gång till! Jag är livrädd att läkaren ska börja tjafsa och övertala mig men min bm har sagt att det inte är någon fara, men jag känner mig inte säker förrän jag har varit där!

Nu ska jag sätta mig och läsa igenom tråden i lugn och ro!

• Supertesco
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-09 13:05:06 följande:
    Önskar dig all lycka imorgon på ditt samtal.Var beredd att svara på många frågor/argumentera för dig/påläst.har du läst boken som heter just kejsarsnitt?Eller några andra?
    Tack! Vad skönt med en tråd där alla är positivt inställda till snitt och inte tjatar om alla risker och sådant!

Jag lånade en bok på biblioteket för ett tag sedan och jag har för mig att den hette kejsarsnittsboken eller något liknande. Skönt att det är äntligen är dags för samtal känns som att det börjar dra ihop sig. Dottern föddes i 37+3 så jag tror det är därför jag börjar bli stressad. Jag tillhör Danderyd och jag hoppas att det inte blir något tjafs. Min bm har skrckat remiss till Aurora två gånger nu utan att de har hört av sig, meninge var att jag skulle bearbeta min förra förlossning men vi får väl se hur det blir med det.

Jag återkommer i morgon och berättar men vad jag har förstått så skickar den här läkaren bara en remiss till en förlossningsläkare på Danderyd så jag måste nog dit och prata med någon också. Mycket prata blir det, hoppas bara att det leder till snitt!
  • Supertesco

Nellies mamma skrev 2008-03-09 13:18:49 följande: