Inlägg från: Supertesco |Visa alla inlägg
  • Supertesco

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej på er! Det här verkar vara en bra tråd! Jag är inne i mitten på v. 33 med andra barnet och ska iväg på läkarbesök angående snitt i morgon. Min förra förlossning var hemsk och jag vill verkligen inte föda vaginalt en gång till! Jag är livrädd att läkaren ska börja tjafsa och övertala mig men min bm har sagt att det inte är någon fara, men jag känner mig inte säker förrän jag har varit där!

Nu ska jag sätta mig och läsa igenom tråden i lugn och ro!

• Supertesco
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-09 13:05:06 följande:
    Önskar dig all lycka imorgon på ditt samtal.Var beredd att svara på många frågor/argumentera för dig/påläst.har du läst boken som heter just kejsarsnitt?Eller några andra?
    Tack! Vad skönt med en tråd där alla är positivt inställda till snitt och inte tjatar om alla risker och sådant!

Jag lånade en bok på biblioteket för ett tag sedan och jag har för mig att den hette kejsarsnittsboken eller något liknande. Skönt att det är äntligen är dags för samtal känns som att det börjar dra ihop sig. Dottern föddes i 37+3 så jag tror det är därför jag börjar bli stressad. Jag tillhör Danderyd och jag hoppas att det inte blir något tjafs. Min bm har skrckat remiss till Aurora två gånger nu utan att de har hört av sig, meninge var att jag skulle bearbeta min förra förlossning men vi får väl se hur det blir med det.

Jag återkommer i morgon och berättar men vad jag har förstått så skickar den här läkaren bara en remiss till en förlossningsläkare på Danderyd så jag måste nog dit och prata med någon också. Mycket prata blir det, hoppas bara att det leder till snitt!
  • Supertesco

Nellies mamma skrev 2008-03-09 13:18:49 följande:

Åh va kul med denna sida! Bra att du startade upp den Det jag oroar mej mest över just nu är att jag INTE ha blivit beviljad mitt snitt ännu...Och vad händer då om förlossningen skulle sättas igång INNAN????? Jag ha ju liksom inte blivit lovad nåt då ju....men jag VILL ju verkligen inget annat än att snittas denna gång!Är det nån som varit med om det?
    Jag har precis samma tankar som du! Jag vågar inte ens ha fullbordat sex med sambon längre för jag får så kraftiga sammandragningar efter det och det var så min förra förlossning startade och jag vill INTE att det sätter igång innan jag har fått ett snitt beviljat på papper! Vilken vecka är du i?
  • Supertesco

Nellies mamma skrev 2008-03-09 13:27:36 följande:

Jag har precis samma tankar som du! Jag vågar inte ens ha fullbordat sex med sambon längre för jag får så kraftiga sammandragningar efter det och det var så min förra förlossning startade och jag vill INTE att det sätter igång innan jag har fått ett snitt beviljat på papper! Vilken vecka är du i?Jag är i vecka 34 just nu...Och jag känner precis så! Vad händer då? Vilken vecka va du i?
    Jag är i mitten på v. 33. Jag vet inte alls vad som händer faktiskt. Förhoppningsvis så finns det notiser i journalen från bm om att man diskuterat snitt men det ligger väl knappast till grund för att man får ett om det sätter igång innan. Det är i alla fall ett stort stressmoment!

Har du varit på läkarsamtal än? Jag ska i morgon och jag hoppas att det går snabbt att få ett beviljat snitt efter det!
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.