• siren

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej! Hittade denna tråden jag med! =) Försöker oxå få till ett planerat snitt men har hittills bara fått hört "att jag ska låta det sätta igång av sig själv och sen så ska de ge all tänkbar hjälp på traven så att det kan bli en vaginal förlossning - men med en tidsbestämd gräns för hur länge jag ska hålla på innan man avbryter för snitt" ... När min son föddes för ett år sen så hade jag värkar i nästan fem dygn som resulterade i att jag öppnade mig 1,5 cm... De provade då igångsättning med kateter och då öppnade jag mig till 4-5 cm. Sen så blev det ett urakut snitt då sonens hjärljud sjönk. Blev sövd och missade det hela helt. Tog mig mer än 6 månader att "komma igen" psykiskt efter det, hade jättesvårt att "ta till mig" mitt barn. Ska in på ytterligare ett förlossningssamtal i v 30 för att "skriva en förlossningsplan"  och det känns inte alltför lovande. Denna ggn ska maken vara med oxå då han var måttligt förbannad efter det första samtalet vi hade med läkaren på spec mvc.

♥ ◦◦◦ Erik 07-02-19 ◦◦◦ ♥
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.