• Livia

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej!

Har tjuvläst lite och hoppar gärna in här nu. Jag väntar tvillingar i maj. Min första förlossing va allt annat än trevlig. Jag skulle föda "naturligt" hade jag bestämt ( utan smärtlindring- så naivt va!)....hahahaha!!! Vattnet gick men värkarna uteblev. Ett obeskrivligt dåligt bemötande under de två dygn de kämpade med värkstimulerande dropp, trots mitt barns ojämna hjärtljud, slutade till slut med ett akut snitt. Jag kände mig snuvad på förlssningen och var allt annat än delaktig i vare sig beslut eller snitt. Den här gången VÄGRAR jag att ta några risker. Mina bebisar ska inte stressas av dropp och jag vill inte oroa mig för förlossningsskador, sugklockor, navelsträngar i kläm osv. Nu vill jag ha en så planerad förossning som möjligt. Jag går på spec.mvc och min läkare står bakom mig i mitt beslut och har remitterat till förlossningen. Jag inväntar brev från förlossningsläkare nu, jag kommer att bli kallad på möte. Kan den läkaren neka mig trots spec.mvcs läkares remiss? Förlossningen kommer att ske på SöS. Tack för bra tråd sthlmsjävlar!

• Livia

MrsMia-tack för tipset. Jag ska ta det med min bm morgon. Jag är i v. 31 nu så jag ska absolut ligga på!

Sthlmsjävlar- jag har inte fått något namn på någon läkare ännu och är livrädd för att behöva hamna i samtal med den överläkare jag träffade för att eftersnacka förra förlossningen. Hon var fruktansvärt oförstående, arrogant och känslokall, gick bara i försvar. . Är det vissa läkare som har förlossningssamtalen eller kan et bli vem som helst? Har de speciella snittdagar på Sös?

• Livia

Sthlmsjävlar och andra som har planerat snitt på SöS: kan man ringa och "ligga på" så att man blir kallad snart på samtal med läkaren ( remissen skickades i feb.) ? Vart ringer man då, någon som vet? Eller är det bara barnmorskan som för den kontakten sjukhuset?

• Livia

Sthlmsjävlar- ringde du till forlossningen då eller till snittavdelningen? Hittar du telenr till sistnämnda på nätet eller?

• Livia

Hej!

Ringde till spec.mvc på Sös som har hand om snittplaneringen. Det visade sig att min läkare inte alls skickade in min remiss för 3 veckor sedan utan i förrgår!!!!!!! Jag är så j-la arg. Ringde min bm och sa argt på telefonsvararen att det är dags att dra i kontakttrådarna för att påskynda nu när de inte gjort som vi hade beslutat. Min bm ringde tillbaka senare och meddelade att hon pratat med ansvarig som skulle påskynda min process. Måste man alltid ligga på, ifrågasätta och vara misstänksam....aldrig har sjukvården överraskat mig positivt...suck!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.