ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Hej!
Har tjuvläst lite och hoppar gärna in här nu. Jag väntar tvillingar i maj. Min första förlossing va allt annat än trevlig. Jag skulle föda "naturligt" hade jag bestämt ( utan smärtlindring- så naivt va!)....hahahaha!!! Vattnet gick men värkarna uteblev. Ett obeskrivligt dåligt bemötande under de två dygn de kämpade med värkstimulerande dropp, trots mitt barns ojämna hjärtljud, slutade till slut med ett akut snitt. Jag kände mig snuvad på förlssningen och var allt annat än delaktig i vare sig beslut eller snitt. Den här gången VÄGRAR jag att ta några risker. Mina bebisar ska inte stressas av dropp och jag vill inte oroa mig för förlossningsskador, sugklockor, navelsträngar i kläm osv. Nu vill jag ha en så planerad förossning som möjligt. Jag går på spec.mvc och min läkare står bakom mig i mitt beslut och har remitterat till förlossningen. Jag inväntar brev från förlossningsläkare nu, jag kommer att bli kallad på möte. Kan den läkaren neka mig trots spec.mvcs läkares remiss? Förlossningen kommer att ske på SöS. Tack för bra tråd sthlmsjävlar!