Inlägg från: becky79 |Visa alla inlägg
  • becky79

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

hej,
    Har läst lite nu på tråden, verkar som man kanske ska vara lite påstridig ifall man ska ha snitt beviljat.
    Jag var hos bmk i veckan och tog upp förlossningen, hon bokade mig t en läkare i slutet på april, för att tala om den.
    Några bra tips?

Sen undrar jag en sak :
    Ni som haft planerade snitt, vilken tids plan eller vad jag nu kan kalla det, gemfört med vanlig bf?
    Har funderat på det är det några dagar innan så kan ju bebisen vilja komma innan, eller är det något vecka innan????

• becky79

Menar du att det är olika läkare på mvc o sjukhuset?

Jag ska få prata med en på mvc, men det är en läkare fr sjukhuset som har några timmar i månaden uppsatta att komma ner t mvc och prata med in-planerade besök ang förlossningen. Vilket jag tycker känns bra.

• becky79

jaghosdigigen: vet inte, jag vill få mitt snitt pga hälsoskäl. Och det tycker jag är en bra anledning varför jag vill ha ett snitt.

• becky79

Jag vet i stort sett hur de flesta förlossningar går till, eftersom jag jobbat där, så... Rädd, inte mer än vad någon annan är, men mer rädd för komplikationer som uppstår på fysisk ansträngning för min kropp, som jag inte är villig att ta, eftersom jag redan vet mina begränsningar i vard.livet.
    Vet inte hur jag ska förklara det riktigt, kompakt, utan att dra hela storyn. Men kort o gott: fysisk-anledning/hälsoskäl.

Sen en annan sak är att jag är allergisk mot vissa läkemedel (substanser i bla smärtstillande)- vilket betyder att det kan oxå vara ett problem.

Så min bmk bokade en tid t läkare pga det.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.