ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
snart3barnsmamma skrev 2008-04-25 18:17:29 följande:
jo jag tror hon verkligen förstod mig...hon sa tom att...när jag berättade om att förra förlossningens slutskede kändes som ett övergrepp...jag menar ligga där med benen isär o nån trycker på en mage o två andra sliter i ens underliv samtidigt som de drar allt vad de orkar i sugklockan...jag har ju varit med om ett flertal övergrepp i min unga tonår av män som jag kände...o att jag hos en av de blev tvinagd att ligga naken med benen isär....jag blev inte våldtagen men nära på...o då kopplade psykologen dessa händelser ihop o förstod att det kändes likadant när jag skulle föda yngsta sonen...MEN tror faktiskt ändå inte att den informationen kommer att hjälpa mig ngt, för det som inte dödar klarar man av, även en vaginal förlossning till...Jag är jätterädd och har fått tid att prata med kurator hos bm snart. Dagen innan mitt första ul faktiskt. Känns lite dumt att göra det innan man ens vet att allt står rätt till där inne. Jag är jätteorolig för att jag ska sitta och berätta en massa personliga saker om mig själv och så ska det ändå resultera i att de ska försöka övertala mig till att föda vaginalt. Det kommer helt klart kännas som att de inte tar mig på allvar. Vi som har förlossningssrädsla har väl också rätt till att få barn?