Inlägg från: Hugo Boss |Visa alla inlägg
  • Hugo Boss

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Jag är såååå lättad!!
    Idag har jag varit till läkaren på mvc...han är helt på samma linje som jag och ska nu skicka en remiss till sjukan, och inom 4-5 veckor har jag en snittid!!
    Jag är sååååå glad (trots att jag inte har tiden i handen än...)
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • Hugo Boss
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 13:50:07 följande:
    jag orkar inte...jag skulle inte få fram ett vettigt argument
    tycker att du ska (när du orkar, eller om ngn annan kan) ringa till Östra i GBG...här är dom supertrevliga och verkligen lyssnar..värt att ge det ett försök iaf...din BM kanske kan remittera dig till Aurora-BM här...
    *kramar*
    BF 080519
  • Hugo Boss
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 15:41:50 följande:
    går redan hos aurora-bm här o det hjälper inget, hon vill bara att vi ska älta i förra förlossningen o det hjälper mig inget i denna situation...andra sjukhus börjar bli det sista alternativet, som det ser ut nu...
    jag har sluppit gå till aurora här på östra..det räckte med att min läkare på mvc nu ska skicka papper på att jag ska ha snitt..å så behöver jag inte ens träffa läkaren på östra utan får en tid hem i brevlådan...
    BF 080519
  • Hugo Boss
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 15:48:18 följande:
    oh,,,det lät väldigt enkelt o skönt o slippa tjata sig till ett..
    ja det kan jag lova..men jag börjar bli lite smått stressad..vill ha tiden i handen så jag är säker..

Men kan du inte kolla med din mvc-läkare...om han/hon kan skicka remiss om snittid till östra? eller om du på ngt sätt kontaktar ngn annan läkare??
    BF 080519
  • Hugo Boss
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 15:54:34 följande:
    nya remisser skickar de inte, varken min mvc bm eller läkare...de har ju redan gjort det här i Borås är deras ursäkt.Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet o föda, FAAANNN om det nu skulle hända ngt med mitt barn under förlossningen då kommer jag strimmla de där läkarna...för min del handlar det inte så mkt om smärtan utan jag är rädd för att det händer barnet ngt, för min yngsta drabbades ju av hotande fosterasfyxi o fastnade, det blev ju sugklocka o han vägde 5300g. Sugklocka är ngt jag FASAR för, det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv
    fy va hemskt!!
    Men på ngt sätt borde man ju kunna kringgå djävulsläkarna i borås...och ringa till östra själv...
    Såhär får man ju bara inte bli behandlad!!
    BF 080519
  • Hugo Boss

var till läkaren idag (v.35+1)..nästa vecka ska jag få min snittid i brevlådan....såååå spännande!!!
    Fick även se min bebis på UL idag...men BM ville inte visa mig benen för att då kanske vi skulle råka se vilket kön det är..hehe..jag försökte en bra stund, men hon vägrade visa mig..men jag är glad ändå..bebis for runt och hade sig =)

BF 080519
  • Hugo Boss

Det var inget könsUL..hon skulle bara kolla hur bebisen låg..dom har som rutin där att inte visa kön alls..så det var väl bara att acceptera..men tänkte att jag kunde ju ändå fråga =)

MrsMia skrev 2008-04-16 18:02:29 följande:
    Varför fick ni inte ta er en titt, om ni själva vill veta könet?
    BF 080519
  • Hugo Boss

Nä jag vet...men men..den BM jag har hon är en aning speciell..
    Hoppas bara jag behöver träffa henne en gång till =)

MrsMia skrev 2008-04-16 18:17:14 följande:
    Snålt!Det är ju inte direkt så att man gör abort i vecka 36 om könet inte var det önskade..
    BF 080519
  • Hugo Boss
    MrsMia skrev 2008-04-16 18:26:49 följande:
    Ja, snart är det dags! Grattis Om du kan så lata dig så mycket det bara går nu, och intala dig att det inte är tråkigt, för med bebis/ar finns det inte tid för tråkigt - bara jobb.. Och en jäkla massa kärlek!
    jag kan inte lata mig än :S jobbar fortfarande heltd...men 1a maj börjar min latperiod =) då ska jag inte ha ngt alls att göra, förutom det jag verkligen vill =)
    siamusen skrev 2008-04-16 18:23:30 följande:
    Skoj med tid Tessulago Vad tror du sjâlv att det är?Fattar inte att det ska vara sa tabu med könet i Sverige. Hâr far man alltid veta. De fragar innan
    Själv tror jag att det är en pojk..jag har kännt på mig att det är en pojk sen start. Vet inte om det är för att jag alltid har önskat mig en lillebror, eller om det är ngt sjätte sinne som säger att det är de..
    BF 080519
  • Hugo Boss
    siamusen skrev 2008-04-16 18:40:31 följande:
    Spännande att se senJag har "kännt" rätt pa alla tre barnen sa jag tror det kan ligga nagot i sjâtte sinne eller intuition eller vad man ska kalla det
    ja det är nästan olidligt spännande..jag brukar inte kunna vänta på saker och ting. Vill jag ha ngt, köpa ngt osv, så gör jag det med en gång. Att då ha väntat i snart 9 månader är helt fantastiskt för att vara jag..inte för att jag hade kunnat förkorta det på ngt sätt men ändå...
    Åh det ska bli så spännande och se om jag har rätt ang könet =)
    BF 080519
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.