Inlägg från: lisaan74 |Visa alla inlägg
  • lisaan74

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej jag tänkte bara berätta att jag har fått mina båda två töser med planerat kejsarsnitt p g a att de varit sätesbarn.
    Med min första Sandra nu tio år så försökte d vända henne tre ggr,men när d skulle börja försöka en fjärde då sa jag till att nu får d vara nog,gjorde sååååå ont,så nu när jag fick min andra tös Ebba den sjunde Februari i år så gjorde d inga vändningar o vi bestämde redan på en gång att d skulle bli ett planerat kejsarsnitt igen eftersom hon oxå låg i säte.
    Första ggn jag gjorde planerat kejsarsnitt,alltså för tio år sen då var barnmorskan helt emot att jag skulle göra d o tyckte att jag kunde gott försöka föda normal väg eftersom jag hade så bra bäckenbottenmätning men jag sa att jag inte ville riskera nånting,men efter operationen o på mammakursen så pratade hon inte ens med mig utan klappade bara d som hade fött vanlig väg på huvudet o sa att d var duktiga men hon tyckte väl att jag hade "fuskat" eller nåt.Jag fick välja själv vilken slags bedövning jag ville ha,har tagit epidural varje gång,d v s man är bedövad från brösten o neråt,för då kunde jag vara med hela tiden o jag var vaken när barnen lades på min mage o jag kunde vara med o må bra hela tiden o d har varit jätteskönt.
    Så jag älskar planerade kejsarsnitt o förstår inte vad de är för fusk med det,känns tryggt o bra för både mig o barnen att inte behöva utsätta oss för mer än vi behöver.Är ju en risk med en sån operation oxå men jag tar hellre d då jag fått vara med o slappt haft så ont när jag fått mina barn.
    Blev oxå glad att d blev snitt den här senaste gången för jag har såna problem med ryggen o jag var så nervös att jag inte skulle kunna krysta om hela ryggen skulle låsa sig eller nåt som den brukar göra ibland,men allting gick jättebra o jag hoppas ni får vara med om samma upplevelser som jag har varit,för d är upplevelser o händelser i mitt liv som jag aldrig kommer att glömma.Är som sagt var tio år mellan mina båda barn men d fungerar jättebra o storasyster är jätteduktig att ta hand o hjälpa mig o lillasyster med allt.D fungerar kanon...o mina tjejer är d bästa som finns i hela världen så lycklig o stolt mamma till två barn födda med planerat kejsarsnitt...

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.