Inlägg från: Sabine1989 |Visa alla inlägg
  • Sabine1989

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hejsan på er!

Här är en till som vägrar föda vaginalt. Men hur ska jag få igenom KS? På torsdag ska jag på förlossningssamtal hos min Bm och gå igenom min förra förlossning som jag tycker var en mardröm! Vad händer när man varit på förlossningssamtal hos bm? Det känns som hon helt är emot KS och inte alls förstår hur jag känner. =( Jag drömmer mardrömmar om nätterna och klarar inte av att se en förlossning på tv. Jag får panik när jag tänker på att behöva genomlida den hemska smärtan och smärtan som jag hade efteråt. Jag tycker precis som fler här att det är varje kvinnas rätt att själv få bestämma om man vill ha Ks eller föda vaginalt. Vart kan man hitta bra fakta om KS och vad behöver jag "ha med mig" så hon verkligen försår att jag vägrar, att dom inte kan övertala mig.. ?!!

Hoppas ni kan hjäpa mig med lite svar!

// Sabine.

• Sabine1989

Hejsan!

Jag ska på aurorasamtal på sös och träffa läkare Lena Holzman.
    Nu är det så att jag är nervös med samtidigt laddad, det är ju det är jag har väntat på :) Nu tänkte jag höra med er om det är någon som har erfarenhet och kanske också har träffat Lena?
    Sen måste jag passa på och fråga är det inte så att man ska träffa en Bm först innan man träffar en läkare som beslutar om man får snitt eller inte. Eller är det läkaren jag kommer prata med både nu och sen. Eller kan det vara så att sös inte tycker jag behöver gå på aurorasamtal utan bara behöver träffa och prata med läkaren? Jag blir lite snurrig nu. Det står nämligen inget om aurorasamtal i kallelsen utan det står bara att jag ska till Psykosociala enheten, kvinnokliniken och träffa Lena Holzman, Läkare.

Jag vore verkligen jättetacksam om någon har ett svar :)

• Sabine1989

Aljas79: Jag fick efter första besöket hos läkare mitt snittdatum som en så länge bara är preliminärt men jag får det exakta inom en vecka. Jag var på sös i måndags och då i vecka 32+1. Jag vet inte om det var för att jag är hyffsat långt gången men hon ville ha det på en onsdag för att det är hennes operationsdag så hon kunde utföra snittet men sen sa hon även att det är inte hon som bestämmer och skickar ut det exakta datumet utan hon får bara önska.
    Så ist för BF 21/6 är vårt nya (om det inte kommer ett annat datum i brevet med posten) BF 11/6 alltså 10 dagar före BF :)

Lycka till! :)

• Sabine1989

Aljas79:

Tackar tackar! :D

Ja, Lena Holzman :) Jag är jätteglad över att vi fick komma till just henne för hon är supertrevlig och förstående!

• Sabine1989

Hej hej! Jag har planerat snitt på onsdag 11/6 och tänkte fråga er som redan gjort snitt, hur är det med smycken och sånt tex förlovningsringen ska den av eller kan man ha den på sig under snittet? Det står inget i mina papper jag fått =/ Och är det något speciellt men ska tänka på att ha med sig när sdet är kejsarsnitt? =)

Och grattis alla som fått sina snitt beviljade! Ni andra önskar jag lycka till och fortsätt att kämpa på! =)

• Sabine1989

Okej tack då vet jag så man inte behöver börja plocka av sig sånt när man väl är där ;) Descutandusch vad är det, någon tvål? I mina papper står det att jag bara ska duscha med vanlig tvål men det kanske är olika beroende vart i landet man bor..

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.