ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Hej!
Någon här med erfarenhet av kejsarsnitt på Ryhov Jönköping?
Mitt andra barn föddes med snitt där 2010, men har inga minnen från när vi fick tiden för snitt.
Nu är jag i vecka 33+5 och hade läkatsamtal förra veckan inför kejsarsnitt nr 3. På samtalet trodde jag att vi skulle få tiden för snittet men fick då veta att förlossningen antar jag gör tiderna och att inom 2 veckor förmodligen innan skulle vi få tiden.
Blev så fruktansvärt besviken då jag var inställd på att få tiden på det samtalet då även min bm trodde det. Har sett andra som fått sina tider i andra regioner tidigt i graviditeten och på sina läkatsamtal direkt. Men så verkar inte fallet var här i Jönköping.
Ringde idag upp till förlossningen och kollade hur det ser ut då jag inte hört något än. Fick då svaret att jag inte är så långt gången än att dom prioriterar senare gångna. Frågade då om det menas att jag inte får en tid som läkaren sagt inom 2 veckor. Fick då svaret att dom normalt ger en tid inom 2 veckor och att jag bara lugnt ska vänta.
Det dom inte verkar förstå här på Ryhov är att det blir en större stress att gå och vänta. Att kunna planera in livet, föräldrapenning och allt runt omkring, och bara stressen i sig att inte veta.
Såg för ett tag sedan hur upplyfta Ryhov blev för deras förlossnings vård. Har faktiskt inte hört mkt gott om dom från andra med erfarenhet därifrån. Kan nu hålla med om att hur dom sköter saker och ting är så jäkla dåligt. Ibland undrar jag om det är känslokalla robotar som jobbar med vissa saker inom sjukvården.
Har hittills blivit så väl bemött, fram tills det här.
Jag kommer bli så fruktansvärt arg om jag inte fått svar till slutet på nästa vecka.
Finns det fler här med erfarenhet från Ryhov och planerat snitt? Gärna relativt nyligen.