Inlägg från: Hugo Boss |Visa alla inlägg
  • Hugo Boss

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

affis skrev 2008-04-17 11:07:07 följande:
    Satt precis och såg gårdagens avsnitt av Barnmorskorna på SVT. Jag tror inte att det är meningen, men för varje avsnitt jag ser så känner jag att det är så skönt att jag ska snittas. Tänker på Sthmsjävlar som förhoppningsvis ligger och snuffar på sin Hektor nu. Jag själv har snittet på onsdag nästa vecka. Längtar!
    Jag känner precis som du...att för varje avsnitt jag ser så känner jag att det är skönt att jag ska snittas.
    Det var nästan så jag bytte kanal igår när hon, som inte kunde svenska, låg där och skrek..usch!!
    BF 080519
  • Hugo Boss
    Grattis till lilla Hektor!!

Shit nu längtar man ju inte direkt mindre, tiden går sååååå långsamt...ska iaf i veckan få brev på posten med dag och tid för mitt snitt =)
    BF 080519
  • Hugo Boss

jag sitter också och knepar med mitt förlossningsbrev...trodde inte att det skulle vara så himla svårt att få ihop ngt..viktigt är förstås att få med att jag inte tål morfin...hmm..

BF 080519
  • Hugo Boss
    Leyhla skrev 2008-04-24 19:50:32 följande:
    Hej....Jag har en fråga bara...Jag bor i Göteborg och väntar mitt andra barn. Blev urakut snitt med mitt första pga moderkaksavlossning och vill nu bli snittad igen.Hur stor e chansen att man kan bli snittad igen för att "man vill det" ?Min Bm verkar tycka det e svårt och "krånglig" väg att gå..Måste gå via Auror först, sen samtal med läkare som skall bedöma och senare skicka ett JA eller NEJ...e det verkligen sån process i Gbg eller ?
    Jag har inte behövt gå på några aurora-samtal. Räckte att jag gick till mvc läkaren och la fram hur jag ville ha de. Han skickade remiss till läkarena på Östra, som nu ska skicka en snittdag till mig.
    BF 080519
  • Hugo Boss

Idag fick jag min snittdatum Skrattande Skrattande
    Så den 12 maj blir jag mamma!!

bebis kom ut nu!!!! jag orkar inte vara gravid mer..
  • Hugo Boss
    siamusen skrev 2008-04-28 12:27:37 följande:
    Stort grattis! Bara nagra dagar kvar
    Tack!!
    Ja inte långt kvar..
    ska jobba sista dagen på onsdag..sen kan jag ju garantera att tiden kommer krypa fram..hmm...måste hitta på ngt att sysselsätta mig med om dagarna då =)
    bebis kom ut nu!!!! jag orkar inte vara gravid mer..
  • Hugo Boss

kan jag begära/önska att få bli sydd med självupplösande stygn istället för agraffer??
    har iaf skrivit det i mitt förlossningsbrev..

nu vet vi när du kommer till oss *kärlek*
  • Hugo Boss
    Smuliz skrev 2008-04-29 10:45:14 följande:
    Svar på #1173 Vilka är för- och nack-delar med stygn resp. agraffer?!Jag fick såna där agraffer (häftklammer?) och jag tyckte de funka hur bra som helst, men de man pratar me rekommenderar bara stygn.Är nyfiken på varför?! Nån som gjort båda delarna??
    ärligt så vet jag inte vilka för och nackdelar det är..men agrafferna skrämmer mig lite..kan inte förklara, men tycker det verkar skrämmande..
  • Hugo Boss

nu blir jag nervös när ni säger så...jag hade ju lite hydda sen innan *biter på naglarana*
    men har iaf skrivit i min förlossningsplan att jag helst bli sydd..får väl se hur det blir sen..

• Hugo Boss
    Aljas79 skrev 2008-04-30 10:58:05 följande:
    Härligt hjärta:)Jag ska på snitt-snack med läkare på SÖS på tisdag, är det någon som fått sitt dautm direkt för att ni varit lite längre gångna? Jag är i vecka 35 imorgon och tänker att när vi väl kommer dit på tisdag så är det ju max 4 veckor till snittdax... Kan jag "kräva" (okej, be om då...) att få ett datum direkt för att det är så kort tid kvar eller hur har ni gjort som fått datum sent???
    jag fick mitt datum i måndags...är nu i vecka 37+1...ska snittas typ 4 dagar innan bf..
  • Hugo Boss
    Aljas79 skrev 2008-04-30 13:36:36 följande:
    Var ska du snittas? Tänkte att det var så himla nära inpå bf-datumet...
    trodde först att jag skulle vara på Östra..men nu blir det Mölndal. Men dom har ju sagt att om det sätter igång innan så får jag en spruta som stoppar upp det, och så tidigarelägger dom snittet..
    Trodde inte att dom snittade så nära inpå..har ju hört 7-10 dagar..men vi får hoppas att det blir bra ändå. Jag får vara nöjd att vi äntligen fått ett datum.
  • Hugo Boss

i mina papper (från östra/mölndal) står det att kvällen innan ska jag tvätta mig med Descutan (atibakteriella tvålen), samt på morgonen.
    men jag undrar, är det på morgonen hemma, eller på sjukhuset på morgonen?? måste nog fråga det vid inskrivningen imorgon..

• Hugo Boss
    Smuliz skrev 2008-05-11 18:12:03 följande:
    Svar på #1358 Hm ja bra fråga där... Jag fattade min läkare som att det gällde på morronen hemma. Men duschar man sen igen väl där på sjukhuset!?Mycke duschande
    jag förstod inte riktigt heller..men jag dit och träffa läkarna och så imorgon när jag är där på inskrivning, sen så snittas jag på onsdag...snacka om att jag kommer vara nervös på tisdagen..
  • Hugo Boss
    seppo skrev 2008-05-11 19:59:20 följande:
    vid mitt förra snitt på mölndal i gbg så skule jag tvätta mig med descutan både kvällen före och sen sova i nytvättade lakan och på morgonen duscha med descutan hemma innan sjukhuset och så nytvättade kläder. Väl på sjukhuset duschade jag inte igen... det räckte.. Lycka till
    okay tack för ditt svar =)
  • Hugo Boss

Nu har jag varit på inskrivningen..var bara vi och ett till par, så allt gick snabbt och smidigt =)
    Och snittet blir inte på onsdag, som det var sagt innan, utan det blir redan imorgon..nu är jag ännu mer nervös..men om ett dygn ungefär så är jag mamma..känns helt ofattbart..

• Hugo Boss

Tack Hopp78..ja nu får jag se till att hålla igång under dagen, så att den flyter på..å förhoppnigsvis tänker jag inte så mycket på nervositeten då..

Det värsta är att jag är enromt nålrädd samt överkänslig mot morfin, vilket gör att dom ska sätta både spinal och eda..aj aj aj..hmm, men det går nog bra..
    Om jag lyckas somna i natt, så kommer jag garanterat drömma mardrömmar om de..

• Hugo Boss

Tack alla =)
    vad gäller duschandet så ska jag ikväll duscha med descutan. Sova i rena sängkläder. Sen imorgon när jag vaknat så ska jag duscha igen med descutan och klä på mig rena kläder (tur man har tvättmaskin i lägenheten..)
    Sen skulle jag inte behöva duscha ngt mer sa dom...för man blir tydligen rejält uttorkad av descutanen..och jag slipper duscha håret i det..vilket jag är glad över!!

Snart har dagen gått..hehe..ska åka och käka på restaurang och sådär ikväll med min lillasyster (måste ju passa på innan bebis kommer). Det bästa är att ingen i våra familjer vet när kejsarsnittet ska ske..så det kommer ju bli en total överrskning för dom imorgon =)

• Hugo Boss
    Hopp78: Ja här spyr jag också hej vilt om jag får i mig morfin. Jag blev lite oroad när hon sa att dom ska sticka två ggr i ryggen, en för spinalen och då edan istället för morfinet..men jag skulle få bedövningssalva innan.. Inte för att jag är smärträdd utan nålrädd, men jag tackar och tar emot =)
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.