ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Det var nästan så jag bytte kanal igår när hon, som inte kunde svenska, låg där och skrek..usch!!
jag sitter också och knepar med mitt förlossningsbrev...trodde inte att det skulle vara så himla svårt att få ihop ngt..viktigt är förstås att få med att jag inte tål morfin...hmm..
Idag fick jag min snittdatum

Så den 12 maj blir jag mamma!!
kan jag begära/önska att få bli sydd med självupplösande stygn istället för agraffer??
har iaf skrivit det i mitt förlossningsbrev..
nu blir jag nervös när ni säger så...jag hade ju lite hydda sen innan *biter på naglarana*
men har iaf skrivit i min förlossningsplan att jag helst bli sydd..får väl se hur det blir sen..
i mina papper (från östra/mölndal) står det att kvällen innan ska jag tvätta mig med Descutan (atibakteriella tvålen), samt på morgonen.
men jag undrar, är det på morgonen hemma, eller på sjukhuset på morgonen?? måste nog fråga det vid inskrivningen imorgon..
Nu har jag varit på inskrivningen..var bara vi och ett till par, så allt gick snabbt och smidigt =)
Och snittet blir inte på onsdag, som det var sagt innan, utan det blir redan imorgon..nu är jag ännu mer nervös..men om ett dygn ungefär så är jag mamma..känns helt ofattbart..
Tack Hopp78..ja nu får jag se till att hålla igång under dagen, så att den flyter på..å förhoppnigsvis tänker jag inte så mycket på nervositeten då..
Det värsta är att jag är enromt nålrädd samt överkänslig mot morfin, vilket gör att dom ska sätta både spinal och eda..aj aj aj..hmm, men det går nog bra..
Om jag lyckas somna i natt, så kommer jag garanterat drömma mardrömmar om de..
Tack alla =)
vad gäller duschandet så ska jag ikväll duscha med descutan. Sova i rena sängkläder. Sen imorgon när jag vaknat så ska jag duscha igen med descutan och klä på mig rena kläder (tur man har tvättmaskin i lägenheten..)
Sen skulle jag inte behöva duscha ngt mer sa dom...för man blir tydligen rejält uttorkad av descutanen..och jag slipper duscha håret i det..vilket jag är glad över!!
Snart har dagen gått..hehe..ska åka och käka på restaurang och sådär ikväll med min lillasyster (måste ju passa på innan bebis kommer). Det bästa är att ingen i våra familjer vet när kejsarsnittet ska ske..så det kommer ju bli en total överrskning för dom imorgon =)