• Hopp78

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

snart3barnsmamma:
    Hur går det själv för dig? Har du fått snittet beviljat?

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Ledsen för din skull att du ska ha svårt för att få ett snitt. Synd att du inte bor där jag bor, här verkade det som att dom beviljar snitt om man har skäl till det utan att dom tycker man är jobbig och så.
    Tycker det är konstigt att du inte får ngt med tanke på hur stort ditt förra barn var. Har en vän som bor i Jönköping trakten och hon fick beviljat snitt för att hon var för trång och bebben var för stor. Undrar om det var Borås? Hmm... kommer inte ihåg.

Men jag ska hålla tummarna för dig att du får det du vill ha! *styrkekramar*

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Jo det tycker jag oxå eftersom du hade en jobbig förlossning innan. Synd att vården är som den är idag. Men jag ska definitivt hålla tummarna för dig! Lycka till.

• Hopp78

Angiesmamma:
    Jag vet inte din bakgrund men varför vill du ha ett snitt?

• Hopp78

Tack snart3barnsmamma. Nu har jag läst vad som hände. Verkligen tråkigt

Angiesmamma:
    Jag vet faktiskt inte vad du kan göra mer än att berätta hur du känner inom dig. Har ju själv inte behövt kämpa så mkt för att ens få prata med en läkare om snitt. Så jag kan inte ge så bra råd tyvärr.
    Jag sa bara att får jag inte ett snitt då får barnet stanna inne i magen. Var väldigt bestämd i min åsikt.
    Hoppas ngn annan kan hjälpa dig mer. Säger lycka till ändå och hoppas du får det du vill!

• Hopp78

Jag återkommer kanske senare idag, om jag mår ngt bättre. Har ett jobbigt migrän anfall och ett irriterande grav illamående som aldrig vill släppa *suckar*.
    På återseende.

• Hopp78

snart3barnsmamma:
    Lycka till idag och jag hoppas allt får bra för dig. Jag ska hålla tummarna för att du får det du vill! *massa styrkekramar*

Själv ska jag i eftermiddag på rutin UL sedan prata med en läkare. Får se hur det går som. Återkommer ev imorgon beroende på hur jag mår i min migrän *suckar*.
    På återseende.

• Hopp78

Hej alla!

Nu har jag gjort mitt rutin UL och BF datumet blev satt till 19 september. Efter UL fick jag träffa en kvinnlig läkare.
    Hon frågade bara mig, du hade visst några funderingar kring förlossningen och tiden efteråt?
    Ja... jag måste få kejsnarsnitt pga en våldtäkt. Jag berättade att jag hade tänkt om jag skulle kunna föda vanligt men det går inte. Kan inte ens tänka mig tanken.
    Hon sa bara, inget snack om saken. Självklart ska du få ett snitt.
    Blev glad samtidigt som jag är livrädd. Hatar att bli opererad men det får gå ändå. Jag skulle få en tid för ett aurora samtal och sedan får jag en tid i augusti hem för då ska dom skriva in mig. Snittet kommer att bli antingen i v 38 eller 39.

Är glad att jag inte behövde kämpa och gnälla för att få ett snitt. Visst vet jag att det alltid finns risker med en operation och jag som inte tål vissa läkemedel. Inser nu att jag kommer få leva på Alvedon hela tiden pga morfin och nästan alla läkemedel mot smärtstillande funkar inte.
    Men men har jag klarat av smärtor i knän och skelett så klarar jag av detta.

Jag frågade även om jag kunde få sövas, då ryggmärgsbedövning innehåller lite morfin som jag inte tål. Men hon tyckte jag skulle ta en sådan ändå, men utan morfinet.
    Eftersom jag har problem med att visa mitt underliv för andra efter övergreppet, så skulle dom sätta katetern efter bedövningen är satt, skynket skulle redan vara uppe med andra ord. Och det känns bara bra. Då slipper jag se att andra rör mig och få panik. Dom kan ju aldrig garantera att det är bara kvinnliga läkare i rummet så därför skulle jag få på det sättet. Känns rätt skönt.

Men jag skulle ta upp alla funderingar kring bedövning med narkosläkaren när det är aktuellt i augusti. Så får jag se vad han & jag kommer fram till. Vill helst undvika att kräkas.

Lite mindre trevligt: Ikväll fick min make åka in till akuten med magsmärtor som aldrig vill gå över. Så nu väntar jag på att han ska ringa mig så jag får veta vad som händer. Om han måste stanna över natten & vad dom ev. har hittat.
    Är orolig men ska försöka att tänka positivt. Det ligger cancer i hans släkt och bråck så man vet ju aldrig vad det kan vara för problem. Jag hoppas dock på det bästa.

Näe nu ska jag försöka vila mig. Och magen. Förresten så väntar vi en pojke
    Godnatt allihopa!

• Hopp78

Tack så mkt

Det gör jag oxå *väntar fortfarande*

• Hopp78

MrsMia: Tack för tipset, det visste jag redan om. Och läkaren lovade mig att katetern skulle sättas då bedövningen har verkat riktigt.
    Tack, det tycker vi oxå.

hjärta:
    Tackar så mkt. Ja det tycker jag oxå. Nu slipper jag oroa mig iaf över förlossningen. Tack igen!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.